نگاهی به ابعاد گسترده قاچاق انسان در کانادا

11:24 - 27 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۴۸۰۶۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
قاچاق انسان در کانادا ابعاد گسترده‌ای دارد و با این وجود مردم این کشور اطلاعات چندانی در این باره ندارند.

خبرگزاری میزان – نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مردم کانادا درباره قاچاق انسان در این کشور اطلاعات زیادی ندارند.

به گزارش «سی‌بی‌سی»، این مطالعه توسط مرکز کانادایی برای پایان دادن به قاچاق انسان انجام شده است؛ یک موسسه خیریه که خط تلفن برای کمک به قربانیان قاچاق انسان و ارائه اطلاعات به آنها راه‌اندازی کرده است.

«جیمز مک‌لین»، مدیر تحقیقات و سیاست‌گذاری این مرکز می‌گوید: کانادایی‌ها به‌طور تکان‌دهنده‌ای از واقعیت‌های قاچاق انسان یا نحوه ایجاد تفاوت در این زمینه بی‌اطلاع هستند.

بر اساس این تحقیقات، از هر چهار کانادایی، سه نفر نمی‌توانند نشانه‌های قاچاق انسان را تشخیص دهند و تقریباً 50 درصد از کانادایی‌ها از این موضوع که قربانیان قاچاق جنسی اغلب توسط فردی که می‌شناسند فریب می‌خورند، بی‌اطلاع هستند.

از زمان آغاز به کار این مرکز در سال 2019، این مرکز به 415 پرونده در سراسر کانادا رسیدگی کرده و به حدود 600 قربانی کمک کرده است که اکثریت قریب به اتفاق آنها دختران و زنان هستند.

خدمات پلیس در کانادا حدود سه هزار مورد قاچاق انسان (استخدام، انتقال، نگهداری، پنهان کردن و اعمال کنترل بر یک فرد به منظور استثمار) را بین سال‌های 2010 تا 2020 گزارش کرده است.

در طول این مدت، نزدیک به 9 مورد از هر 10 رویداد ( 86 درصد) حادثه قاچاق انسان در کلانشهرهای کانادا گزارش شده است، در حالی که در مجموع حدود 6 مورد از هر 10 رویداد (58 درصد) حادثه خشونت آمیز گزارش شده است.

تکمیل پرونده‌های قاچاق انسان تقریبا دو برابر بیشتر از پرونده‎های خشونت‌آمیز دادگاه‌های جنایی بزرگسالان طول در کانادا کشیده است؛ میانگین مدت زمانی که برای تکمیل یک پرونده دادگاه جنایی بزرگسالان که شامل حداقل یک اتهام خشونت‌آمیز بود، 176 روز بوده و در مقابل، به طور متوسط ​​373 روز طول می‌کشد تا پرونده‌ای با حداقل یک اتهام قاچاق انسان تکمیل شود.

قاچاق انسان اغلب به عنوان شکل مدرن برده‌داری توصیف می‌شود که تصور می‌شود هر کشوری را در سراسر جهان، چه به عنوان مبدأ یا مقصد، تحت تأثیر قرار می‌دهد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *