پویش «به حرمت حسین(ع) می‌بخشم» موجب رهایی 2 محکوم از قصاص در محمدیه شد

10:51 - 27 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۴۷۹۷۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان قزوین، گفت: در راستای پویش«به عشق حسین (ع) می بخشم» و گذشت اولیای دم 2 محکوم در شهرستان محمدیه استان قزوین از قصاص نفس رهایی یافتند.

خبرگزاری میزان - علی شعبانی در خصوص رهایی 2 محکوم از قصاص نفس با گذشت اولیای دم در شهرستان محمدیه استان قزوین، اظهارکرد: بدون شک گذشت یک سنت نیکو و حسنه است و اثرات و ثمرات خوبی را در جامعه در پی خواهد داشت و قطعاً نزاعی که با مصالحه حل و فصل شود، برای همیشه کینه توزی ها را برطرف خواهد کرد و امیدواریم فرهنگ گذشت بیش از پیش در جامعه نهادینه شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین، افزود: این 2 محکوم بخش محمدیه به قصاص نفس محکوم شده و چندین سال در انتظار تایید و اجرای حکم قصاص در زندان مرکزی قزوین به سر می بردند.

دادستان عمومی و انقلاب محمدیه نیز اظهار کرد: در راستای پویش «به عشق حسین (ع) می بخشم» و با تلاش های دادستانی، شورای حل اختلاف و معتمدان بخش محمدیه و با برگزاری جلسه مصالحه با اولیای دم 2 پرونده، این 2 خانواده از حق قانونی خود گذشته و نسبت به رهایی از قصاص نفس محکومان اعلام رضایت کردند.

مصطفی کرمی راد، همچنین تاکید کرد: در نهایت هر 2 محکوم پرونده‌ها از قصاص رهایی یافته و پس از تحمل مجازات عمومی جرم مرتکبه از زندان آزاد خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

هشدار رئیس کل دادگستری قزوین در خصوص تکرار ترک‌فعل دستگاه‌ها

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری پویش

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *