دادستان لرستان: ضابطان باید بر اساس اصول و قواعد قانونی عمل کنند

9:18 - 27 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۴۷۶۷۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب استان لرستان، گفت: ضابطان علاوه بر رعایت اصول و قواعد عمومی و خاص قانونی دربحث شناسایی و دستگیری متهمان نیز باید در سریع ترین وقت ممکن اقدام کنند.

داریوش شاهونوند در گفت‌وگو با میزان، در رابطه با برگزاری مراسم رونمایی از کارت ضابطان یگان حفاظت میراث فرهنگی استان لرستان با بیان اینکه ضابطان و مامورین انتظامی در کشف جرایم و جلوگیری از اطاله دارسی در محاکم نقش موثری دارند از مراجع نظارتی و قضات مربوطه خواست بر عملکرد ضابطان بویژه در زمینه اجرای دستورات قضایی و احکام قضایی نظارت بیشتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: ضابطان از زمان آغاز رسیدگی و کشف دلایل تا زمان اجرای حکم و احقاق حق در کنار دستگاه قضایی هستند و در تمام این مراحل باید سرعت و دقت را ملاک عمل قرار دهند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان لرستان با بیان اینکه سند تحول قضایی چشم اندازی شفاف و موفقیت آمیز و بعنوان نقشه راه اصلی دستگاه قضایی در پیشبرد اهداف است، افزود: باید براساس مقررات و الزامات این سند پیش رفت تا ثمرات مفید و سازنده آن محقق شود.

شاهونوند با بیان اینکه دراین مراسم به ضابطان تاکید شد تا علاوه بر رعایت اصول و قواعدعمومی و خاص قانونی دربحث شناسایی و دستگیری متهمان نیز با جمع آوری ادله انتسابی و حضور به موقع درمحل ارتکاب بزه در سریع ترین وقت ممکن اقدام کنند.

وی افزود: همچنین در این مراسم در مقوله پیشگیری و بخصوص حضور مستمر و انجام گشت‌های هدفمند برای اقدامات لازم وکافی دستورت لازم صادر و پس از مراسم نیز بمدت 3 ساعت کلاس آموزشی با حضور 58 نفر از پرسنل یگان حفاظت برگزار شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان لرستان همچنین با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات ضابطان دستگاه قضایی استان ایمان و اعتقاد را خط قرمز این نیرو‌ها دانست و تاکیدکرد: دستگاه قضایی حمایت قاطعانه از مدیران انقلابی وجهادی را در زمره وظایف خود قلمداد کرده وبه موازات آن با ترک وظایف هم متناسب با موضوع برخوردخواهدکرد.

بیشتر بخوانید:

دادستان لرستان از مراجع انتظامی شهرستان بروجرد بازدید کرد

انتهای پیام/


برچسب ها: دادستان ظابطان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *