آیت‌الله رئیسی: مصمم هستیم توافقات صورت گرفته میان ایران و قزاقستان اجرا شود

22:12 - 25 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۴۶۶۲۱
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ایران مصمم به اجرایی کردن توافقات صورت گرفته در سفر رئیس جمهور قزاقستان به تهران است، ابراز امیدواری کرد که روابط دوجانبه تهران –نورسلطان به توافقات منطقه‌ای و بین‌المللی نیز منجر شود.

خبرگزاری میزان_ آیت‌الله سید ابرهیم رئیسی بعد از ظهر امروز جمعه در ادامه برنامه‌های سومین روز سفر به ازبکستان با «قاسم ژومارت توکایف» رئیس جمهور قزاقستان دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ایران مصمم به اجرایی کردن توافقات صورت گرفته دو کشور در سفر رئیس جمهور قزاقستان به تهران است، ابراز امیدواری کرد که روابط دوجانبه تهران –نورسلطان به توافقات منطقه‌ای و بین‌المللی نیز منجر شود.

«قاسم ژومارت توکایف» رئیس جمهور قزاقستان نیز در این دیدار با موفقیت‌آمیز ارزیابی کردن سفرش به ایران، بر اهمیت تسریع در اجرایی شدن کریدور قزاقستان، ترکمنستان، ایران و یکسان‌سازی تعرفه‌های گمرکی و حمل و نقلی بین سه کشور تاکید کرد.

توکایف با بیان اینکه در زمینه تردد تجار ایرانی به قزاقستان تسهیلاتی ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد ظرفیت‌های لجستیکی و حمل و نقلی موجود افزایش یابد.

رئیس جمهور قزاقستان همچنین با توجه به میزبانی این کشور از نشست آتی «سیکا»، از آیت‌الله رئیسی برای سفر به این کشور و حضور در این نشست دعوت به عمل آورد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *