دبیر کل ناتو: جنگ میان روسیه و اوکراین به زودی پایان نخواهد یافت

20:40 - 25 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۴۶۵۶۰
دبیر کل ائتلاف ناتو اعلام کرد که درگیری میان روسیه و اوکراین به زودی به پایان نخواهد رسید.

خبرگزاری میزان_ ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو در مصاحبه‌ای که با سی.ان.ان داشت، گفت: ذخایر تسلیحات اکثر کشورهای عضو ناتو به علت عرضه تسلیحات به اوکراین به میزان قابل توجهی کاهش پیدا است. از صنعت نظامی می‌خواهیم تا به کمک در خصوص پر کردن دوباره این ذخایر بسیار کاهش یافته تسلیحات بپردازد.

دبیر کل ناتو به تمجید از آنچه که "اتحاد بی سابقه" اعضای این بلوک "برای حمایت از اوکراین" پرداخت و هشدار داد: با توجه به اینکه کمک‌های نظامی ارائه شده  به کی یف تاکنون با استفاده از ذخایر تسلیحاتی موجود ما تامین شدند بنابراین این ذخایر در حال حاضر رو به اتمام هستند.

او افزود: یکی از اولویت‌های این ائتلاف پر کردن این ذخایر تسلیحاتی است. بنابراین، یکی از تمرکزهای اصلی در ناتو، همکاری کردن با صنعت دفاعی برای افزایش تولید است.

استولتنبرگ ضمن اعلام این که درگیری میان روسیه و اوکراین به زودی به پایان نخواهد رسید، گفت که مهمات و تسلیحات بیشتر به حفظ سطح کنونی حمایت از اوکراین کمک و در عین حال تضمین می کند که دولت ها هنوز ابزارهای "بازدارندگی و دفاع" را در اختیار دارند.

این مقام ارشد ناتو همچنین اضافه کرد، این مساله در اولویت دستور کار نشست وزرای دفاع این ائتلاف در ماه اکتبر قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/


برچسب ها: اوکراین ناتو

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *