امام جمعه موقت تهران: مراسم اربعین در افقی جهانی و به شایستگی برگزار شد

15:21 - 25 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۴۶۳۷۵
دسته بندی: سیاست ، عمومی
امام جمعه موقت تهران گفت: مراسم عظیم و معنوی اربعین در افقی جهانی و فراملتی با نقش آفرینی مردان، زنان و جوانان هوشمند و میهمان نوازی مردم عراق به شایستگی برگزار شد.

خبرگزاری میزان _ حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد خطیب جمعه این هفته تهران در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به برگزاری آیین باشکوه اربعین حسینی (ع) گفت: این مراسم عظیم و معنوی در قالب رزمایش ظهور امام عصر (عج) و در افقی جهانی و فراملتی و با نقش آفرینی مردان، زنان و جوانان هوشمند و میهمان نوازی عراقی به شایستگی برگزار شد که قابل تقدیر است.

خطیب جمعه تهران با اشاره به میزبانی خوب عراقی‌ها در برگزاری اربعین حسینی (ع) و میهمان نوازی زائران افزود: این میزبانی شایسته ملت و دولت عراق را در جایگاهی فاخر از شکوه و عظمت قرار داده است.

امام جمعه موقت تهران اربعین را میعادگاه دلباختگان مکتب عاشورا و مدرسه انسان ساز حسینی (ع) دانست و گفت: در این میعادگاه عاشقان امام حسین (ع) پیوند‌های دینی، عاطفی و فرهنگی خود را مستحکم می‌کنند و ادبیات سیاسی ایران و عراق که همان «ایران و العراق، لایمکن الفراق» است را نشان می‌دهند.

ابوترابی فرد افزود: این آیین فرهنگ ساز و جامعه ساز به مثابه اردوی سیاسی و انسانی است که امت اسلامی را در مدار شخصیت ملکوتی و توحیدی امام حسین (ع) و مدرسه انسان ساز عاشورا سامان داده است.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: اربعین نماد ابراز عشق و ارادت دوستداران عدالت و انسانیت به محبوب همه آزادیخواهان جهان، حضرت امام حسین (ع) است.

ابوترابی فرد در ادامه با اشاره به اینکه شایسته است که از بزرگ نمایی ضعف‌ها در برگزاری اربعین پرهیز کنیم از مسئولین ذیربط خواست با رصد دقیق مشکلات و استفاده از تجارب، امکان برگزاری هرچه بهتر مراسم اربعین حسینی (ع) را در سال‌های آینده فراهم سازند و راه را برای پیوند امت اسلامی به ویژه دولت و ملت ایران و عراق هموار نمایند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه خطبه دوم نمازجمعه این هفته تهران به ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه هفتم از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: این سیاست‌ها با رویکرد مساله محوری و نگاه به چالش‌ها و مشکلات جدی فراروی پیشرفت و توسعه کشور ابلاغ شده است.

وی با اشاره به تاکیداتی که در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری برای برنامه توسعه صورت می‌گیرد، گفت: در حوزه اقتصادی در پیشرفت اقتصادی توام با عدالت تاکید شده آن هم با رشد متوسط ۸ درصد در طول برنامه.
وی ادامه داد: این هدف گذاری، بسیار مهم و کلیدی است و این امر تحقق نخواهد یافت مگر اینکه ما در حوزه‌های گوناگون مدیریت کشور با یک تحول و یک تغییر روبرو شویم.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: بدون یک نگاه تحول آفرین با حفظ شرایط موجود در نظام بودجه ریزی، نظام مالیاتی، نظام اداری کشور، بخش‌های بهره وری منابع انسانی، سرمایه، فناوری و مدیریت و همچنین عوامل تولید، هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد و ما باید در زمینه این بخش‌ها و در اجرای سیاست‌های برنامه هفتم با دقت در تمامی زمینه‌ها حرکت کنیم.

ابوترابی فرد تصریح کرد: در چله دوم انقلاب نیازمند به نظام سازی در حوزه‌های مختلف مدیریتی هستیم.

انتهای پیام/


برچسب ها: نماز جمعه اربعین

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *