علت عدم شرکت آیت الله رئیسی در ضیافت شام سران سازمان شانگهای چه بود؟

13:58 - 25 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۴۶۲۴۴
ضیافت شام سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای شامگاه پنجشنبه در حالی در سمرقند برگزار شد که رئیس جمهور کشورمان در این مراسم حضور نیافت.

خبرگزاری میزان _ ایرنا نوشت: علت حضور نداشتن رییس جمهور ایران در ضیافت شام سران شانگهای، تاکید بر پروتکل های جمهوری اسلامی ایران در مراسم شام بوده است؛ از این رو آیت الله رییسی پس از شرکت در آیین غرس نهال یادبود اجلاس، عازم مسجد اهل بیت (ع) شهر سمرقند شد تا ضمن ادای فرضیه نماز، در جمع نمازگزاران مردم مسلمان این شهر نیز حضور یابد.

با این حال برخی فعالان رسانه ای عکسی از روسای جمهور حاضر در این اجلاس منتشر کرده اند که نشان می دهد رییسی در کنار همتایان خود دور یک میز پذیرایی حضور دارد که بررسی‌ها نشان می دهد این تصویر مربوط به پیش از برگزاری مراسم غرس نهال توسط سران کشورها است.

در این ارتباط مهدی خانعلی زاده از خبرنگاران حاضر در اجلاس شانگهای نیز در نوشتاری در فضای مجازی این باره توضیح داد: سران شرکت کننده در اجلاس شانگهای برای حضور در مراسم درختکاری چند دقیقه قبل از مراسم در سالنی کنار هم جمع شدند تا مراسم شروع شود. آقای رییسی به دلیل برنامه های متعدد آخرین نفری است که به جمع ملحق می شود و به محض رسیدن با دعوت رییس جمهور ازبکستان به محل درختکاری می‌روند.

به گفته خانعلی زاده، «بعد از پایان درختکاری همه روسا به سمت سالن ضیافت رسمی شام می روند به جز یک نفر؛ سید ابراهیم رییسی که به جای ضیافت برای نماز و گفت و گو با مردم مسلمان سمرقند به مسجد اهل بیت(ع) می رود. البته این عدم عضور یک علت دیگر هم داشت، تاکید بر پروتکل های جمهوری اسلامی ایران در مراسم شام».

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *