پویش «حسینی»؛ حلاوت خوش بخشش در ماه صفر

11:11 - 25 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۴۵۹۵۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
تلاش مراجع قضایی سراسر کشور و ایجاد سازش در پرونده‌ها در یک هفته گذشته موجبات آزادی 9 محکوم از زندان و رهایی 29 محکوم از قصاص نفس و رفع یک مورد اختلاف طایفه‌ای را فراهم کرد.

خبرگزاری میزان - توسعه ایجاد سازش و گذشت در پرونده‌های حقوقی و قضایی اخیرا در دستگاه قضا مورد توجه ویژه‌ای قرارگرفته است و بر همین اساس همزمان با دوران تعالی قوه قضاییه شوراهای حل اختلاف و مراجع قضایی سراسر کشور گام‌های مثبت و موثری در این زمینه برداشته‌اند.

پویش مردمی «به عشق حسین (ع) می‌بخشم» یکی از اقداماتی است که در راستایی ایجاد صلح و سازش بین طرفین پرونده با کمک دستگاه قضا در حال اجرا است.

با آغاز به کار پویش سراسری «به عشق حسین می‌بخشم» توسط ستاد ملی صبر به مناسبت ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام، صلح یاران هسته‌های جهادی بخشایش، شوراهای حل اختلاف ویژه زندان، خیرین، معتمدین محلی و صلح یاران مستقر در مددکاری‌های زندان‌های در سراسر کشور موفق به فراهم کردن زمینه بخشش از سوی اولیای دم و رهایی محکومین به قصاص نفس و یا ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های اختلافی و آزادی زندانیان شدند..

در این گزارش نمونه‌هایی از ایجاد سازش در پرونده‌هایی که موجب «رفع اختلافات، آزادی زندانی و گذشت از قصاص نفس» در سراسر کشور در یک هفته گذشته «18 الی 24 شهریور» ۱۴۰۱، را فراهم کرده به شرح ذیل آورده شده است.

رهایی یک محکوم از قصاص و ایجاد سازش در یک پرونده طایفه‌ای در استان خوزستان

رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان خبر داد: با تلاش و کوشش اعضای شورای حل اختلاف ویژه عشایر ، ستاد صبر و همیاران صلح در قالب پویش به عشق امام حسین می بخشم اختلاف و درگیری ۷ ساله دو طایفه در شهرستان هویزه منتهی به صلح و سازش شد.

علیرضا باوی همچنین گفت: با تلاش و کوشش اعضای شورای حل اختلاف ویژه عشایر ، ستاد صبر و همیاران صلح ، یک محکوم به قصاص در آبادان با پویش به عشق امام حسین می بخشم مورد گذشت و بخشش اولیای دم قرار گرفت.

رهایی 3 محکوم از قصاص نفس در استان آذربایجان غربی

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی، گفت: با تلاش دادگستری و معتمدان محلی و اخذ رضایت از اولیای دم یک پرونده محکوم به قصاص نفس در شهرستان ارومیه بعد از ۲۲ سال از قصاص رهایی و فرصت دوباره زندگی یافت.

 ناصرعتباتی از ایجاد سازش دربیست و دومین فقره پرونده قصاص  نفس در این استان نیز خبر داد.

و ی همچنین عنوان کرد: در یک پرونده که در سال ۱۴۰۱ حکم قصاص فردی در شهرستان میاندوآب صادر شده بود که با واسطه قرار دادن حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اولیای دم رضایت بی قید و شرط خود را اعلام و با این کار خدا پسندانه خود موجب شدند تا یک نفر دیگر از مجازات قصاص رهایی و به آغوش گرم خانواده بازگردد.

رهایی 2 محکوم از قصاص نفس در استان چهارمحال و بختیاری

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری، گفت: پویش مردمی« به عشق امام حسین(ع) می بخشم » موجب آزادی یک محکوم به قصاص در شهرستان لردگان شد.

احمدرضا بهرامی اظهار کرد: با رأی تلاش های بسیاری از سوی اعضای شوراهای حل اختلاف استان و با وساطت و میانجیگری های خیر اندیشان و مصلحین شوراهای حل اختلاف شهرستان بروجن، اولیای دم یک پرونده به حرمت سیدالشهدا و به عشق امام حسین(ع) از حق قانونی و شرعی خود برای قصاص محکوم علیه پرونده گذشت کردند.

رهایی یک محکوم از قصاص نفس در استان اردبیل

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اردبیل، گفت: با تلاش هیئت جهادی بخشایش ستاد صبر استان اردبیل واجرای پویش به عشق حسین(ع) می بخشم موجب رهایی یک محکوم از قصاص نفس شد.

یک رهایی از قصاص نفس و آزادی 6 زندانی دراستان کرمان

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان زرند استان کرمان گفت: همزمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و در راستای پویش «به عشق امام حسین(ع) می بخشم» ۶ نفر از زندانیان نیازمند در شهرستان زرند کرمان به آغوش گرم خانواده های خود بازگشتند.

همچنین رئیس کل دادگستری قلعه گنج از بخشش یک زندانی محکوم به قصاص در قلعه گنج کرمان خبر داد.

آزادی 23 زندانی جرایم مالی در استان گلستان

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف گلستان، اظهار کرد: با گذشت شاکیان ۲۳ جوان زندانی جرایم مالی غیرعمد در قالب پویش به حرمت امام حسین(ع) می‌بخشم، به آغوش خانواده بازگشتند.

رهایی یک محکوم از قصاص نفس در استان سیستان و بلوچستان

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان سیستان و بلوچستان از سازش در یک پرونده اختلاف طایفه ای و نجات یک نفر از مجازات حتمی قصاص در ایرانشهر خبر داد.

انتهای پیام/


برچسب ها: قوه قضاییه پویش

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *