سازمان بهداشت جهانی: به پایان همه‌گیری کرونا نزدیک شده‌ایم

15:29 - 24 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۴۵۶۷۱
به گفته رئیس سازمان بهداشت جهانی، جهان هرگز در موقعیت بهتری در مقایسه با حال برای پایان دادن به همه‌گیری کووید-19 نبوده است.

خبرگزاری میزان - رئیس سازمان بهداشت جهانی گفت: جهان هرگز در موقعیت بهتری در مقایسه با حال برای پایان دادن به همه‌گیری کووید-19 نبوده است.

به گزارش «رویترز»، «تدروس آدهانوم گبریسوس»، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی در یک کنفرانس مطبوعاتی به خبرنگاران گفت: ما هنوز به آن نقطه نرسیده‌ایم، اما پایان همه‌گیری نزدیک شده‌ایم.

این خوشبینانه‌ترین ارزیابی این سازمان از زمان اعلام وضعیت اضطراری بین‌المللی کووید-19 در ژانویه 2020 به عنوان یک بیماری همه‌گیر است.

این ویروس که در اواخر سال 2019 در چین شیوع پیدا کرد، نزدیک به 6.5 میلیون نفر را به کام مرگ کشانده و 606 میلیون نفر را مبتلا کرده است و اقتصادهای جهانی و سیستم‌های مراقبت بهداشتی را تحت تأثیر قرار داده است.

رئیس سازمان بهداشت جهانی بار دیگر از کشورها خواست تا هوشیاری خود را حفظ کنند و همه‌گیری را به یک مسابقه ماراتن تشبیه کرد.

وی گفت: اکنون زمان آن است که در این ماراتن سخت‌تر تلاش کنیم و مطمئن شویم که از خط پایان عبور می‌کنیم و پاداش تمام تلاش خود را می‌گیریم.

تدروس گفت که کشورها باید به سیاست‌های خود نگاه جدی داشته باشند و آنها را برای مقابله با کووید-19 و ویروس‌های آینده تقویت کنند. وی همچنین از کشورها خواست 100 درصد گروه‌های پرخطر خود را واکسینه کنند و به آزمایش تشخیصی این ویروس ادامه دهند. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *