درخواست گوترش برای حل و فصل مسائل از سوی همه طرف‌های برجام

23:03 - 23 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۴۵۲۰۲
دبیر کل سازمان ملل گفت: از ایران و سایر کشورها درشرایط مشابه می خواهم که گفتگوی جدی را با آژانس برقرار کنند تا فضای یک همکاری موثر فراهم شود و از تمامی طرف‌های برجام می‌خواهم که نسبت به حل و فصل این مشکلات اطمینان حاصل کنند.

خبرگزاری میزان_ آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل ضمن بیان اینکه پرسش های دشواری روی میز مذاکرات وین قرار دارد، حل و فصل تمامی مسایل از سوی همه طرف های برجام را خواستار شد و افزود: آژانس بین المللی انرژی اتمی ستون اساسی، مهم و مستقل است و نمی‌تواند بعنوان ابزاری علیه کشورها استفاده شود.

دبیر کل سازمان ملل همچنین تصریح کرد: آژانس بین المللی انرژی اتمی با استفاده از ظرفیت  و دانشی که در اختیار دارد وظیفه و نقش خود را انجام می‌دهد.

وی در ادامه اضافه کرد: از ایران و سایر کشورها در شرایط مشابه خواستار آن هستم که گفتگوی جدی را با آژانس برقرار کنند تا فضای یک همکاری موثر فراهم شود  و این امر لازمه قابل اعتبار بودن هر توافقی است. پرسش های دشواری روی میز مذاکرات قرار دارد. از همه طرف ها می خواهم که نسبت به حل و فصل این مشکلات اطمینان حاصل کنند.

دبیر کل سازمان ملل همچنین گفت که با آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل دیدار و درباره برجام گفتگو خواهد کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *