رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دیدار دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان با گزارشگر ویژه اقدامات قهری یکجانبه/ تحریم های یکجانبه، مصداق جنایت علیه بشریت است

20:58 - 23 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۴۵۱۲۴
دسته بندی: حقوق بشر
دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان با اشاره به موضوع جبران خسارت ناشی از تحریم های یکجانبه بیان داشت: جبران خسارت، از جمله آثار مسئولیت بین المللی است. شاید تحقق آن در ابتدا امری دشوار باشد، اما بحث حقوقی پیرامون آن باید شکل بگیرد.

خبرگزاری میزان - طبق گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت امور بین‌الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر، کاظم غریب آبادی، معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، در ادامه برنامه های خود در جریان اجلاس ۵۱ شورای حقوق‌ بشر سازمان ملل، با گزارشگر ویژه بررسی آثار منفی اقدامات قهری یکجانبه بر بهره مندی از حقوق بشر در ژنو دیدار و گفتگو کرد.

غریب آبادی در این نشست ضمن تشکر از گزارش کامل و مستند گزارشگر ویژه، بر لزوم تلاش برای افزایش آگاهی عمومی در زمینه آثار مخرب تحریم های یکجانبه تاکید کرد و اظهار داشت: تحریم های یکجانبه، مصداق جنایت علیه بشریت است و می تواند موجبات مسئولیت بین المللی دولت های واضع و مجری را فراهم آورد.

غریب آبادی همچنین با اشاره به موضوع جبران خسارت ناشی از تحریم های یکجانبه بیان داشت: جبران خسارت، از جمله آثار مسئولیت بین المللی است. شاید تحقق آن در ابتدا امری دشوار باشد، اما بحث حقوقی پیرامون آن باید شکل بگیرد.

وی ضمن استقبال از برنامه گزارشگر ویژه برای بازدید از سایر کشورها گفت: بازدید شما از هر کشور تحت تحریم، می تواند دریچه های جدیدی از ابعاد ناشناخته آثار منفی اقدامات قهری یکجانبه بر بهر مندی از حق های بشری را به نمایش گذارد.

گزارشگر ویژه نیز ضمن تشکر از همکاری کامل ایران با وی برای انجام بازدیدی موثر و دقیق، بر نقش جامعه آکادمیک در شکل دهی و ترویج ادبیات حوزه تحریم های یکجانبه، خصوصا در زمینه غیر قانونی بودن و عدم مشروعیت آنها، تاکید نمود.

وی همچنین پرداختن به پرونده های فردی برای شروع عملیات مسئولیت پذیر نمودن واضعان و مجریان تحریم های یکجانبه را مهم توصیف کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *