رئیس کل دادگستری اردبیل بر لزوم ایجاد بانک اطلاعاتی جامع از مجرمان حرفه ای تاکید کرد

18:00 - 23 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۴۵۰۱۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری اردبیل وجود بانک اطلاعاتی جامع از مجرمان حرفه ای را عامل موثر در اقدام موثر دانست و افزود: این اطلاعات موجب پیش بینی و واکنش سریع مراجع قضایی و انتظامی شده و از وقوع بسیاری از جرایم و آسیب های اجتماعی پیشگیری می کند. .

خبرگزاری میزان-در راستای دستور العمل ابلاغی از قوه قضاییه مبنی بر کنترل مجرمان حرفه ای، جلسه ستاد استانی و شهرستانی کنترل مجرمان حرفه ای و سابقه دار با حضور رئیس کل دادگستر ی استان، دادستان مرکز استان، فرمانده انتظامی استان و جمعی از مدیران و مسئولان نهادهای اطلاعاتی و امنیتی در محل ساختمان مرکزی دادگستری استان اردبیل برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو در این جلسه با اشاره به وضعیت مطلوب استان اردبیل از حیث ثبات امنیت، از همکاری و هماهنگی خوب مجموعه های قضایی و انتظامی و امنیتی در برقراری این امنیت قدردانی کرده و خواستار تداوم و استمرار تعاملات و هم افزایی ها برای رضایتمندی بیشتر شهروندان از برقراری آرامش و امنیت در استان شد.

وی در ادامه با اشاره به لزوم بروز رسانی سامانه اطلاعات مجرمان حرفه ای و سابقه دار، وجود بانک اطلاعاتی جامع از مجرمان حرفه ای را عامل موثر در اقدام به موقع دانست و افزود: این اطلاعات موجب پیش بینی و واکنش سریع مراجع قضایی و انتظامی شده و از وقوع بسیاری از جرایم و آسیب های اجتماعی پیشگیری می کند.

وی با تشریح ظرفیت های ظرفیت های فضای مجازی خاطر نشان کرد: متأسفانه فضای افسار گسیخته مجازی بستری برای جولان برخی از معدود اراذل و اوباش شده و از طریق آن قدرت نمایی می کنند لیکن این امر ایجاب می کند تا رصدهای منظم و دقیق تری بر فضای مجازی صورت گیرد و با مجرمان در این عرصه نیز مطابق با قانون و مقررات قاطعانه برخورد شود.

رئیس کل دادگستری اردبیل با بیان اینکه هرچند نظارت بر ضابطان جزوه وظایف ذاتی دستگاه قضایی است اما از سوی دیگر نظرات کارشناسی و دقیق و صحیح ضابطین ملاک عمل در بسیاری از محاکم قضایی است و این همکاری و هماهنگی در صدور آرای متقن و عادلانه در محاکم بسیار تأثیر گزار است.

در این جلسه سرهنگ تقوی فرمانده انتظامی استان نیز از حمایت های قضایی دستگاه قضایی استان از اقدامات قانونی نیروی انتظامی در ایجاد و توسعه امنیت و عدالت در استان قدردانی نموده استمرار این حمایت های قانونی را موجب ثبات امنیت و آرامش در جامعه و به تبع آن موجب کسب رضایتمندی عمومی مردم ذکر کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: اردبیل

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *