ابتلای 17 میلیون اروپایی به لانگ کووید

12:59 - 23 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۴۴۴۶۷
سازمان جهانی بهداشت می‌گوید دستکم ۱۷ میلیون نفر در اروپا به عارضه کووید طولانی دچار شده‌اند.

خبرگزاری میزان _ ایسنا نوشت: مدل‌ سازی سازمان جهانی بهداشت نشان میدهد در دو سال نخست همه گیری کووید-۱۹، دستکم ۱۷ میلیون نفر در اروپا کووید طولانی را تجربه کرده‌اند که تاکید کننده مقیاس چالش‌های سلامت عمومی ناشی از این بیماری است و شامل عوارضی از قبیل مشکلات شناختی، احساس خستگی و تنگی نفس میشود.

این مدلسازی که بر اساس اطلاعات جمع آوری شده توسط متخصصان دانشگاه واشنگتن انجام گرفته، نشان میدهد: زنان دو برابر بیش از مردان احتمال دارد این عوارض را تجربه کنند که به طور معمول علائمی تعریف میشوند که بیمار برای مدت ۱۲ هفته یا بیشتر پس از تشخیص بیماری کووید-۱۹ تجربه میکند.

در گزارش این سازمان آمده است: در دو سال نخست همه گیری، دستکم ۱۷ میلیون نفر در سراسر ۵۳ کشور این منطقه که عضو  سازمان جهانی بهداشت هستند، عوارض پس از بیماری کووید-۱۹ موسوم به کووید طولانی را تجربه کرده اند.

کووید طولانی مؤسسه سنجش و ارزیابی سلامت(IHME) اصطلاح جامعی است که که شامل مجموعه‌ای از علائم میشود که در سه گروه قرار میگیرند: احساس خستگی همراه با بدن درد و تغییرات خلق و خوا، مشکلات شناختی و تنگی نفس.

به گزارش فایننشال تایمز، همچنین مدلسازی‌ها حاکی از آن است که تقریبا ۱۴۵ میلیون نفر در سراسر جهان در فاصله سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ به یکی از علائم اصلی کووید طولانی دچار شده اند.

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *