مرغ 48 هزار تومانی برای تنظیم بازار توزیع می‌شود

9:28 - 23 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۴۳۹۰۹
مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران گفت: روزانه 300 تا 500 تن مرغ منجمد 48 هزار تومانی در سراسر کشور توزیع می‌شود که 100 تن آن مربوط به شهر تهران است.

خبرگزاری میزان _ روزنامه ایران نوشت: قیمت مرغ سرانجام پس از گذشت 4 ماه از اصلاح ارز ترجیحی در کشورمان به نرخ مصوب رسید و در برخی از مناطق نیز از نرخ مصوب فراتر رفت ولی با این حال وزارت جهاد کشاورزی به منظور جلوگیری از هرگونه سودجویی طی یک هفته اخیر تلاش کرده تا این بازار رنگ ثبات و آرامش به خود بگیرد.

در این خصوص حسین دماوندی‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره گران شدن قیمت مرغ در بازار گفت: گزارش‌هایی درباره گران‌فروشی مرغ به هر کیلوگرم ۶۵هزار تومان داریم اما با توجه به اینکه قیمت مرغ زنده ۴۲هزار تومان است، حداکثر قیمت این محصول نباید بیشتر از ۶۰هزار تومان باشد.

به گفته «مسعود امراللهی» سرپرست دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی نیز گفت، هیچ مشکلی در تأمین مرغ مورد نیاز مردم در سراسر کشور وجود ندارد و برای مقابله با گرانی نیز تعداد گشت‌های روزانه بازرسی در کشور افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران نیز درخصوص نوسان قیمت‌ها در بازار گفت: قیمت مرغ همان نرخ مصوب یعنی 59 هزار و 800 تومان است که در واحدهای صنفی 60هزار تومان عرضه می‌شود و قیمت بالاتر از این، تخلف محسوب می‌شود.

مهدی یوسف‌خانی افزود: رعایت نرخ مصوب الزامی است و واحدهای صنفی حتی اگر مرغ را گران خریده باشند، نمی‌توانند بیش از نرخ مصوب مرغی عرضه کنند.

توزیع روزانه 500 تن مرغ 48 هزار تومانی در سراسر کشور

رضا سالمی، مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران اظهار کرد: شرکت پشتیبانی امور دام جهت تنظیم بازار به توزیع مرغ‌های ذخیره شده خود در بازار روی آورده است.

وی افزود: از این رو بدون هیچ محدودیتی در توزیع از تمامی اتحادیه‌ها، تشکل‌ها، تعاونی‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و عرضه‌کنندگان در میادین میوه و تره‌بار دعوت می‌شود به شرکت پشتیبانی امور دام استان خود مراجعه کرده و مرغ را با قیمت 45 هزار تومان دریافت کنند، با این حال برای مصرف‌کنندگان قیمت 48 هزار تومان تعیین شده است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران تصریح کرد: تا قبل از این چون قیمت مرغ گرم و کشتار روز در بازار پایین‌تر از قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار(59 هزار و 800 تومان) بود طبیعتاً تمایلی به خرید مرغ منجمد در سراسر کشور نبود ولی در حال حاضر چون قیمت مرغ به نرخ مصوب رسیده و در برخی از مناطق نیز به بالاتر از این نرخ رسیده، تقاضا برای خرید مرغ منجمد افزایش یافته است.

سالمی در ادامه خاطر نشان کرد: با آنکه شرکت پشتیبانی امور دام هیچ محدودیتی برای عرضه مرغ به هر میزان به خرده فروشی‌ها ندارد ولی غالباً عمده خریداران حداقل یک تن مرغ در هر سفارش خریداری می‌کنند.

وی در پایان افزود: روزانه 300 تا 500 تن مرغ منجمد 48 هزار تومانی در سراسر کشور توزیع می‌شود که 100 تن آن مربوط به شهر تهران است به طوری که 60 تا 70 تن آن در میادین میوه و تره‌بار و بقیه آن در میدان بهمن به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

توزیع مرغ منجمد تا حاکم شدن آرامش بر بازار ادامه دارد

محمد جعفری با بیان اینکه وضعیت گوشت مرغ به نرخ مصوب رسیده است، اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار، شرکت پشتیبانی امور دام از 10 شهریورماه به منظور تنظیم بازار این محصول ورود کرده به طوری که اکنون قیمت گوشت مرغ در بازار به قیمت مصوب نزدیک شده است.

معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام کشور اضافه کرد: پیش از این شرکت مازاد گوشت مرغ کشور را برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی خریداری کرده بود. بنابراین ذخایر ما مطلوب است و هیچ کمبودی در این خصوص نداریم و هر زمان که بازار نیاز داشته باشد ورود می‌کنیم.

به گفته وی، طبق مصوبه دولت قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده 40 هزارتومان و مصرف‌کننده 59 هزارو 800 تومان تعیین شده بود که اکنون نیز به طور مجدد با ورود شرکت پشتیبانی امور دام این رقم به نرخ مصوب نزدیک شده است.

وی اظهار داشت: درحال حاضر توزیع مرغ منجمد بدون هیچ محدودیتی در تهران و سایر استان‌های کشور انجام می‌شود که البته این فرایند در صورت درخواست کارگروه تنظیم بازار استان‌ها برحسب نیازشان صورت می‌گیرد.

جعفری تصریح کرد: بر اساس معرفی‌نامه کارگروه تنظیم بازار استان‌ها هر کیلوگرم مرغ منجمد در سردخانه‌های شرکت پشتیبانی امور دام استان‌ها با قیمت 45 هزارتومان در اختیار مباشران قرار می‌گیرد و در تهران با قیمت 48 هزارتومان به‌دست مصرف‌کنندگان می‌رسد. البته کارگروه‌های تنظیم بازار استانی خود تعیین‌کننده نرخ مرغ منجمد در استان‌ها هستند.

معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام کشور افزود: به طور حتم شرکت با توزیع خود تا زمان تنظیم بازار گوشت مرغ حضور می‌یابد اما تلاش داریم آسیبی به تولیدکنندگان داخلی وارد نشود.

وی با بیان اینکه وضعیت بازار گوشت مرغ اکنون به شرایط نرمال نزدیک شده است، گفت: به نظر می‌رسد نیاز چندانی به دخالت شرکت نباشد اما تا زمان متعادل شدن قیمت‌ها در بازار حضور خواهیم داشت.

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


برچسب ها: مرغ گوشت مرغ

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *