مرکز ملی فضای مجازی اتهامات آلبانی به ایران درباره حملات سایبری را مردود اعلام کرد

21:32 - 22 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۴۳۶۶۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
مرکز ملی فضای مجازی در بیانیه‌ای با رد اتهامات آلبانی، آمادگی ایران را برای هماهنگی اعزام هیئت فنی جهت بررسی موضوع میان گروه‌های واکنش به حوادث سایبری اعلام کرد.

خبرگزاری میزان - مرکز ملی فضای مجازی با صدور بیانیه ای اعلام کرد که؛ طرح اتهامات ضد ایران و انتساب حملات سایبری از سوی کشور آلبانی، بی اساس است و این مرکز برای هماهنگی در خصوص اعزام هیئت فنی جهت بررسی موضوع و تبادل اطلاعات فنی میان گروه های واکنش به حوادث سایبری آمادگی دارد. 

در این بیانیه آمده است که، در فضای سایبری این امکان وجود دارد که کشور یا گروه‌های ثالث حملات را، ساختگی و با آدرس دهی دروغین به گونه ای نشان دهند که به کشور دیگری منتسب شود و همچنین با توجه به تجارب گذشته درباره سناریوسازی‌های کشور‌های متخاصم، احتمال دست داشتن گروهک تروریستی منافقین و رژیم صهیونیستی در حملات سایبری وجود دارد؛ از این رو، روایت سازی‌های جعلی در چارچوب ایران هراسی سایبری و زمینه‌سازی برای اقدامات خصمانه سایبری و غیر سایبری ارزیابی می‌شود.

مرکز ملی فضای مجازی همچنین تاکید کرده است که، بر اساس هنجار‌های بین المللی، انتساب هر عملی به دیگر کشور‌ها باید بر اساس ادله کافی صورت گیرد و جمهوری اسلامی ایران به دنبال پیگیری اهداف و استفاده‌های صلح‌آمیز در فضای سایبر و فناوری اطلاعات و ارتباطات از سوی همه کشور‌ها است.

  مرکز ملی فضای مجازی در این بیانیه خاطر نشان کرد که؛ جمهوری اسلامی ایران، از بزرگ‌ترین قربانیان حملات سایبری مخرب است، تشدید روند ایران هراسی سایبری از طریق انتساب‌ های ساختگی و اتهامات بی‌اساس را قویاً محکوم می کند و از دستگاه‌ های مرتبط انتظار دارد با تدابیر مناسب در سطوح سیاسی، حقوقی، فنی و رسانه‌ای با این جریان مقابله کنند. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *