پیش‌بینی ١٩٨ پرواز برای اربعین/ 10 فروند هواپیمای ATR زمینگیر است

14:42 - 22 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۴۳۱۹۹
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
سرپرست شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی در خصوص تاخیر پروازهای اربعین گفت: امسال هیچ تاخیر آزار دهنده ای در پروازهای اربعین را شاهد نبود و میانگین تاخیرات ما همانند سایر ایرلاین ها بوده است.

خبرگزاری میزان- شمس الدین فرزادی پور در نشست خبری در توضیح آخرین وضعیت پروازهای اربعین گفت: طبق ابلاغ وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی از تاریخ ١٨ شهریور بلیت اربعین با نرخ مصوب به زائرین ارائه شد.

سرپرست شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی در خصوص تاخیر پروازهای اربعین گفت: امسال هیچ تاخیر آزار دهنده ای در پروازهای اربعین را شاهد نبودیم و میانگین تاخیرات ما همانند سایر ایرلاین ها بوده است.

وی افزود: با توجه به انتقال تمام پروازهای اربعین امسال از طریق ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) این انتقال هواپیما به ترمینال سلام خود زمینه ساز تاخیر بوده است‌.

فرزادی پور گفت: برخی از تاخیر پروازها به دلیل تغییرات آب وهوایی و مشکلات ایجاد شده در فرودگاه نجف بوده است که در تاخیر پروازها اثر گذار بوده است.

وی در خصوص تعداد هواپیماهای اربعین گفت:۳ فروند هواپیما و یک فروند هواپیمای پشتیبان برای پروازهای اربعین در نظر گرفته شده است.

سرپرست شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی در توضیح نرخ بلیت پروازهای اربعین گفت: درخصوص نرخ بلیت پروازهای عراق تابع دستورات وزارت راه وشهرسازی هستیم و با نرخ اعلامی به فروش خواهد رسید.

فرزادی پور گفت: ۱۹۸ پرواز برای این ایام در نظر گرفته شده است. تا امروز ۸۴ پرواز انجام شده و ۱۱۴ پرواز هم در روزهای آینده انجام خواهد شد.

وی افزود: ۴۳هزار ۵۷۰ ظرفیت ایجاد شده و در مجموع ۲۶هزار و۱۹۴ صندلی قطعی است و ۸۰۰ صندلی رزرو شده است.
سرپرست شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی گفت: زیر ساخت فروش بلیت های مستقیم و الکترونیک را برای سال های آینده توسعه خواهیم داد چرا که تاکنون ایران ایر سایت مستقیم فروش بلیت نداشته است.

فرزادی پور در خصوص هواپیماهای برجامی گفت: در زمان حاضر از 13 هواپیمای آی تی آر، 10 فروند زمینگیر است و در زمان مناسب به هواپیماهای ای تی آر می پردازیم.

وی افزود: در حال بررسی هستیم که با توجه به محدودیت های پروازی، برای سرخط کردن هواپیماهای زمینگیر ATR هزینه کنیم یا اینکه هزینه اورهال را جای دیگری سرمایه گذاری کنیم.

سرپرست شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی گفت: راهکارهای مختلفی برای توسعه ناوگان وجود دارد، دولت به صورت کلان طی قراردادهایی ممکن است خرید داشته باشد و هواپیمایی هما نیز از مسیرهای مختلف به دنبال تامین قطعات است.

فرزادی پور با اشاره به راه اندازی مسیرهای جدید پروازی هواپیمایی هما گفت: پروازهای تهران- میلان به دو روز در هفته افزایش یافته است و از سوم مهرماه مسیر پروازی تهران- مونیخ راه اندازی می‌شود.

وی افزود: مسیرهای پروازی به رم نیز افزایش خواهد داشت و در مسیر تهران- رمینی( ایتالیا) افزایش پرواز خواهیم داشت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *