رئیس حوزه قضایی کجور: صدور احکام جایگزین حبس با محوریت خدمات عام‌المنفعه در دستورکار است

14:57 - 22 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۴۳۰۷۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس حوزه قضایی کجور استان مازندران گفت: صدور احکام جایگزین حبس با محوریت خدمات اجتماع‌ محور و عام‌المنفعه در دستورکار قرار گرفت.

اکبری در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به اثرات سوء زندان برسلامت جامعه وخانواده زندانیان اظهارکرد: استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس ضروری است چون حبس تبعات منفی برای افراد جامعه دارد.

رئیس حوزه قضایی کجور با اشاره به تاکید ریاست دادگستری استان مبنی برتوسعه اعمال مجازات جایگزین بیان کرد: در این راستا صدور احکام جایگزین حبس با محوریت خدمات اجتماع‌ محور و عام‌المنفعه در دستورکار قرار گرفت.

وی افزود: به عنوان مثال پیرو ارتکاب بزه دو تن از محکومان، به جای صدور مجازات شش ماه حبس تعزیری، مجازات جایگزین حبس انجام خدمات عمومی به صورت رایگان با رضایت فرد تعیین شد و محکومان با رضایت خود پذیرفتند که بجای حبس، تابلوهای راهنمایی و رانندگی را نظافت کرده و گیاهانی که جلوی دید تابلوها رو گرفته را نیز هرس کنند.

اکبری ادامه داد: پیرو حفاری غیر مجاز سال گذشته و سال جاری در مناطق امامزاده و تپه تاریخی پایتخت (ثبت شده در آثار ملی ) و آغاز رسیدگی به این پرونده ها و دستگیری تعدادی از متهمان به عنوان مدعی العموم دستور ترمیم و پر کردن محل حفاری توسط حافران غیر قانونی را تعیین کرده و مأموران یگان حفاظت میراث فرهنگی با نظارت مراجع انتظامی مبادرت به اجرای دستور قضایی کرده اند .

انتهای پیام/


برچسب ها: حبس کجور

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *