هزاران کودک و نوجوان قربانی سوءاستفاده جنسی در کلیسای کاتولیک نیوزیلند

12:24 - 22 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۴۲۸۳۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بازماندگان آزار جنسی در کلیسای کاتولیک نیوزیلند خواستار مداخله پاپ شدند.

خبرگزاری میزان – دومینو شکایت و درخواست غرامت از کلیسای کاتولیک به دلیل آزار و تجاوز جنسی این بار به نیوزیلند رسید.

به گزارش «رویترز»، بازماندگان سوءاستفاده جنسی از کودکان در کلیسای کاتولیک نیوزیلند از پاپ خواستند تا در روند جبران خسارت مداخله کنند.

آن‌ها می‌گویند که مقام‌های کلیسا با این پرونده برخورد نادرستی داشته و سبب آسیب بیشتر قربانیان شده اند.

شعبه نیوزیلندی شبکه بازماندگان قربانیان آزار و اذیت کشیشان(SNAP)، به عنوان یک سازمان جهانی برای قربانیان کودک آزاری، در نامه ای به «واتیکان» مقامات کلیسا در نیوزیلند را به نقض رویه‌ها برای مدیریت پرونده‌های شکایت سوء استفاده متهم کرده است.

در این نامه آمده است که رفتارهای نادرست مقام‌های کلیسا شامل عدم تحقیقات کافی، عدم بازبینی عادلانه پرونده، توقف و عدم همدردی عمومی است.

هنوز معلوم نشده که پاپ نامه مذکور را دیده است یا خیر.

نامه مذکور در حالی برای واتیکان ارسال شد که تحقیقات در مورد سوء استفاده فیزیکی و جنسی در کلیسای کاتولیک نیوزیلند براساس گزارش افشاگرانه 2020 در جریان است؛ براساس این گزارش، بیش از 250 هزار کودک، نوجوان و بزرگسال نیوزیلندی قربانی سوءاستفاده جنسی در کلیسای کاتولیک شدند و سهم بزرگی از قربانیان به بومیان «مائوری» اختصاص دارد.

تحقیقات مورد اشاره یکی از طولانی ترین و پیچیده ترین کمیسیون‌های تحقیق است که در نیوزیلند انجام شده است؛ یک گزارش موقت از تحقیقات کمیسیون دولتی اشاره کرد که هنوز هیچ ممیزی از روند جبران خسارت انجام نشده است.

وکیلی که پرونده بیش از 2 هزار نفر از قربانیان سوءاستفاده جنسی در کلیسای کاتولیک را در دست دارد، می‌گوید که هیچ چیز متفاوتی در مورد نحوه اجرای فرآیند پرداخت غرامت مشاهده نکرده است.

وی اظهار کرد: به نظر می‌رسد که کلیسا از موضع بی ایمانی عمل می‌کند و بار بر دوش بازماندگان گذاشته می‌شود تا ثابت کند که حقیقت را می‌گویند؛ این روند در جهت حفاظت از کلیسای کاتولیک و کارکنان آن است.

کلیسای کاتولیک در طول دهه‌ها رسوایی‌ها در سرتاسر جهان به دلیل اقدام دیرهنگام مورد انتقاد قرار گرفته است.

انتهای پیام/  



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *