تهیه اطلس نقاط بحرانی در استان تهران / لایروبی مسیل‌ها رصد می‌شود

17:29 - 21 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۴۱۸۷۹
مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران از تهیه اطلس نقاط بحرانی و آسیب خیز خبر داد و بر ضرورت لایروبی رودخانه‌ها تاکید کرد و گفت: ستاد بحران در دوران پساسیل کنار مردم است.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، حامد یزدی مهر، بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص جلسه بررسی مشکلات و مسائل سیل مردادماه فیروزکوه در منطقه «مزداران» که روز گذشته با حضور محسن منصوری، استاندار تهران برگزار شد اظهار داشت: طی دیدار چهره به چهره با مردم «مزداران» پای مشکلات و مسائل مردم این منطقه نشستیم و همچنین در خصوص اقدامات انجام شده گزارش عملکردی به مردم عزیز ارائه دادیم.

یزدی مهر با بیان اینکه از تاریخ هفتم تا دهم مرداد ماه ۱۴۰۱ روستای مزداران چهار مرتبه تحت تأثیر بارش شدید و ناگهانی ناشی از بارش‌های مانسون قرار گرفت گفت: آخرین بارش حجم بالایی از خسارت جانی و مالی را در این روستا برجای گذاشت و اکنون با گذشت حدوداً ۴۳ روز اقدامات مناسبی جهت کم شدن آلام مردم سیل زده انجام شده و معتقد هستیم که مردم نباید احساس کنند در دوران پسا سیل تنها هستند و نسبت به آسیب‌های وارد شده به آنان بی توجهی وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران از تهیه اطلس نقاط بحرانی و آسیب‌خیز استان تهران خبر داد و افزود: طبق بررسی‌های تیم بازرسی مدیریت بحران از منطقه «مزداران» متأسفانه با توجه به حجم بالای بارش دریافتی، ویژگی‌های محیطی، عدم وجود پتانسیل‌های محیطی جهت دریافت این میزان از بارش و مهم‌تر از همه دستکاری های ایجاد شده در محیط از طریق ساخت و ساز تأسیسات، تغییرات کاربری اراضی، عدم طراحی سیستم زهکشی مناسب و عدم رعایت حریم بستر رودخا نه منجر به خسارت‌های اقتصادی، سبب وقوع سیل این منطقه و ایجاد خسارت شده بود که تهیه اطلس نقاط بحرانی و آسیب‌خیز اقدام مناسبی جهت پیشگیری از حوادث طبیعی می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری متولی برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز هستند و در این خصوص مکلف به انجام اقدامات پیشگیرانه شده اند گفت: موضوع مهم در حال حاضر اقدام در خصوص رفع آسیب و خطر کانون‌های سیل‌خیز می‌باشد، که بر عهده این دستگاه‌ها گذاشته شده است.

یزدی مهر با تاکید بر همراهی مردم در دوران پسا سیل عنوان داشت: در جریان سیل اخیر ستاد مدیریت بحران تمام قد پای کار بوده و یکی از مهمترین مواردی که بعد از بحران باید به آن توجه داشت، تداوم کمک‌ها و حمایت‌ها است که همواره مورد تاکید این اداره کل می‌باشد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران اظهار داشت: فعالیت ماشین آلات، نیروهای امدادی و اعضای ستاد مدیریت بحران تا زمانی که مردم بخواهند و نیاز به کمک احساس شود پای کار خواهند ماند و در این خصوص هیچ قصوری پذیرفتنی نیست.

وی به مرحله باز توانی پس از ایجاد بحران اشاره کرد و عنوان داشت: اسکان موقت سیل‌زدگان، بازسازی و اقدامات عمرانی مناطق سیل زده، بازگشایی تمام مسیرهای روستایی متأثر از سیل، نظارت و رصد ویژه بر لایروبی مسیل‌ها و رودخانه‌ها و تاکید بر تسریع در فرآیند لایروبی رودخانه از موارد مورد پیگیری بوده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *