حل مشکلات قضایی یک واحد تولیدی با حمایت‌های دادگستری زنجان/ ایجاد زمینه اشتغال جدید برای ۲ هزار نفر در شرکت ایران ترانسفو

9:38 - 25 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۴۱۶۸۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
با ورود دادگستری استان زنجان، فرصت اشتغال جدید مستقیم برای حدود 2 هزار نفر در شرکت ایران ترانسفو ایجاد شد و فرصت افزایش سرمایه در شرکت اصلی و شرکت‌های تابعه از حداقل 100 درصد تا هزار و 918درصد برای شرکت‌های تابعه و 871 درصد برای شرکت اصلی به وجود آمد.

خبرگزاری میزان-۲۰ شهریور ماه رهبر انقلاب سیاست های کلی برنامه هفتم را با اولویت پیشرفت اقتصادی همراه با عدالت ابلاغ کردند.

در بند ۲۶ این سیاست ها که به روزآمد سازی سند تحول قضایی مرتبط است، رهبر انقلاب بر حمایت حقوقی و قضایی از سرمایه‌گذاری، امنیت اقتصادی و بهبود محیط کسب و کار تاکید کرده اند.

همچنین در سالی که به نام تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین نام گذاری شده است، قوه قضاییه به عنوان یکی از ارکان نظام با قدرت و جدیت در تلاش است تا با حل مشکلات بانکی، مالیاتی، بیمه  ای و تسهیلاتی واحدهای تولیدی وصنعتی راکد به بازگشت این واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل کمک کند.

احیای واحدهای تولیدی و صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل، می تواند اقدامی مفید و راهگشا برای خنثی سازی و بی اثر سازی تحریم ها و ایجاد اشتغال برای جوانان باشد.

با وجود اینکه وظیفه ذاتی دستگاه قضا رسیدگی به پرونده ها است اما قوه قضاییه در دوره تحول و تعالی برای احیای واحدهای تولیدی اقدامات زیادی انجام داده است که آمارهای ارائه شده از سوی مسئولان دستگاه قضایی شاهد ناظر این مدعاست.

چنانچه طبق اظهارات سید کاظم موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارس طی سخنانی در  29خرداد سال جاری، به رفع کردن موانع از مسیر تولید ۱۸۹ واحد صنعتی ‌ تولیدی توسط دادگستری استان در سال گذشته اشاره کرده و می گوید: در این میان ۵۲ واحد که توسط بانک ها تملک شده بودند شناسایی و اقدامات حقوقی جهت بازگشت آنان به چرخه تولید فراهم شد.

ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی از دیگر مسئولان قضایی در استان هاست که در 9 تیر امسال  در این باره گفته است، هر هفته از ۲ الی ۳ واحد تولیدی که جمعاً به ۴۱ واحد تولیدی می رسد، بازدید به عمل آمد و در جریان مشکلات و علل توقف و تعطیلی آنها قرار گرفته و متعاقب آن جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان را با حضور مسئولان مرتبط، بانکها و مالکان واحدهای تولیدی منعقد برگزار کردیم و پیرو مصوباتی، برای حل مشکلات این واحدهای تولیدی چاره اندیشی کردیم.

وی در ادامه تاکید می کند: ماحصل این بازدیدها ۲۸ جلسه با ۱۰۴ مصوبه بود و مشکل ۳۰ واحد تولیدی در این جلسات مطرح و مشکلات بیش از ۲۲ واحد تولیدی مرتفع و تعدادی هم در حال اقدام اجرایی است.

حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری  استان گلستان در همین زمینه در 26 مرداد سال جاری، با اشاره به اینکه سال گذشته با بازدیدها و اقداماتی که صورت گرفت ۸ واحد تولیدی راکد با حمایت ۱۰۰ درصدی دستگاه قضایی استان به چرخه تولید بازگشتند، می گوید: سال گذشته مجموعا حدود ۷۰۰ مورد تقاضا در ستادهای استان مطرح شده بود که حدود ۶۰ درصد از آنها منتهی به رفع مشکل شد.

نمونه جدیدتر ورود قوه قضاییه به رفع مشکلات واحدهای تولیدی، رفع مشکلات کارخانه ایران ترانسفو در استان زنجان به همت مسئولان دادگستری این استان است.

مدیرعامل شرکت ایران ترانسفو زنجان در مورد اقدامات دستگاه قضا برای حل مشکلات این شرکت به خبرنگار میزان گفت: اساسا باید توجه داشت چنانچه قوه قضاییه به موضوع مفسده ناشی از واگذاری سهام این شرکت به بخش خصوصی ورود نمی کرد، شاید امروز دیگر کارخانه و گروه صنعتی بنام ایران ترانسفو یا وجود نداشته و اگر هم می بود مجموعه ای با انبوه مشکلات کارگری، افت تولید، ماشین آلات فرسوده و عدم اجرای هرگونه طرح توسعه محصول و خطوط تولید و سرمایه گذاری جدید می شد.

بهزاد ظهیری افزود: اقدام انقلابی قوه قضاییه که از اواخر سال 1397 با ورود دادگستری و دادستانی استان زنجان شروع و در دادسرای جرایم اقتصادی تهران به سرپرستی آقای تورک ادامه پیدا کرد، نقطه عطفی در فعالیت این گروه صنعتی محسوب می شود که به جهت استرداد سهام به دولت و حذف بخش خصوصی نتایج ذیل حاصل شد.

مدیرعامل شرکت ایران ترانسفو ادامه می دهد: با ورود دادگستری استان زنجان، فرصت اشتغال جدید مستقیم برای حدود2 هزار نفر ایجاد شد و فرصت افزایش سرمایه در شرکت اصلی و شرکت های تابعه( از حداقل 100 درصد تا هزار و 918درصد برای شرکت های تابعه و 871 درصد برای شرکت اصلی به وجود آمد.

ظهیری خاطرنشان می کند: با ورود دادگستری زنجان برای رفع مشکل این شرکت، فرصت بازسازی خطوط تولید و ماشین آلات و رونق تولید و به تبع آن فروش داخلی و صادراتی ایجاد شد.

وی ادامه می دهد: امکان فروش داخلی و صادراتی  بنا بر شاخص هایی همچون افزایش 400 درصدی فروش تلفیقی گروه در سال 1400 نسبت به سال 1397،  افزایش 980 درصدی فروش صادراتی گروه در سال 1400 نسبت به سال 1397 ، افزایش 420 درصدی سود عملیاتی تلفیقی گروه در سال 1400 نسبت به سال 1397 و افزایش 500 درصدی سود خالص تلفیقی گروه در سال 1400 نسبت به سال 1397 ایجاد شد.

مدیر عامل شرکت ایران ترانسفو می گوید: فرصت توسعه محصول و طراحی و تولید انواع ابر ترانسفورماتور 315، 385، 400، 410 مگا ولت آمپر، انواع ترانسفورماتورهای کم صدا و با راندمان بالا و هوشمند و ترانسفورماتورهای کوره 6- طراحی وتولید انواع رآکتور  و ساخت داخل روغن ترانسفورماتور برای این شرکت بوجود آمد.

وی تاکید می کند: با مساعدت های قوه قضاییه، امکان ساخت داخل ده‌ها قطعه تراتسفورماتور، اقدام برای ساخت داخل ورق هسته و تپ چنجر با استفاده از ظرفیت بنگاه‌های داخلی و شرکت‌های دانش بنیان که قبلا وارداتی بوده با کیفیت بالا و قیمت پایین نسبت به مشابه خارجی نیز فراهم شد.

ظهیری ادامه می دهد: اینک این گروه صنعتی در مسیری حرکت می کند که در راستای تولید سبد محصول، درخواست مجوز تولید خودروهای الکتریکی را از وزارت صنعت ، معدن وتجارت کرده و با اخذ آن در شرایط بسیار مطلوب اقتصادی قرار خواهد گرفت وبرای حداقل 600 نفر در فاز نخست خودروسازی اشتغال ایجاد خواهد کرد .

مدیرعامل شرکت ایران ترانسفو تاکید می کند، ضمنا با توجه به برنامه تولید و توسعه ای شرکت حداقل 400 نفر نیروی جدید هم در برنامه جذب سال 1402 وجود دارد که بدین ترتیب پیش بینی اشتغال مستقیم حدود ۲ هزار نفر در سال 1402 مطرح است.

وی یادآور می شود: انتظار می رود روند رسیدگی پرونده در مجتمع جرائم اقتصادی که در شعبه ۱۰۶۵ دادگاه کیفری ۲ در حال رسیدگی است، تسریع پیدا کند تا کارکنان و سهامداران این مجموعه بزرگ صنعتی و مردم استان زنجان نتیجه نهایی وکامل اقدام مبارک قضایی را ببینند.

به هر روی، امیدواریم مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی که هم مایه اشتغال کارکنان و کارمندان و هم چرخش، چرخ های اقتصادی کشور هستند با همکاری و همیاری سایر دستگاه های نظارتی و اجرایی حل شود تا گام های بلندی در جهت تحقق اهداف اقتصادی کشور برداشته شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری زنجان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *