این دارو به کاهش اشتها کمک می‌کند

13:55 - 21 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۴۱۳۲۶
دانشمندان موفق به ساخت دارویی شدند که با ایجاد احساس سیری در افراد چاق از ابتلای آنها به دیابت نوع 2 جلوگیری می‌کند.

خبرگزاری میزان _ فارس به نقل از اکسپرس نوشت: دانشمندان موفق به ساخت دارویی شدند که با ایجاد احساس سیری در افراد چاق از دیابت نوع 2 جلوگیری می کند. طبق تحقیقات جدید، این دارو خطر ابتلا به این بیماری را در افراد دارای اضافه وزن بیش از نصف کاهش می دهد. این داروی سرکوب کننده اشتها، سماگلوتید است.

دکتر تیموتی گاروی، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه آلاباما، گفت: سماگلوتید خطر ابتلا به دیابت در آینده را تا بیش از 60 درصد در بیماران مبتلا به چاقی کاهش می دهد.

با توجه به افزایش نرخ چاقی و دیابت، سماگلوتید می تواند به طور موثر برای کاهش بار این بیماری های مزمن استفاده شود.

این دارو با نام تجاری Wegovy باعث می شود افراد احساس سیری کنند و گرسنه نباشند، بنابراین کمتر غذا می خورند.

موسسه ملی تعالی بهداشت و مراقبت (NICE)، ناظر داروها  توصیه کرده که باید در سرویس سلامت ملی انگلیس در دسترس قرار گیرد. حدود پنج میلیون نفر در این کشور به دیابت مبتلا هستند  که 90 درصد از موارد دیابت نوع 2 ناشی از سبک زندگی ناسالم است. چاقی خطر ابتلا به این بیماری را شش برابر افزایش می دهد.

مطالعه ای روی 1961 آمریکایی دارای اضافه وزن یا چاق نشان داد افرادی که به مدت 16 ماه این درمان را دریافت کرده بودند، 61 درصد کمتر در معرض ابتلا به دیابت در دهه آینده بودند. همه شرکت کنندگان دزهای 2.4 میلی گرم دارو را هفتگی به مدت 20 هفته دریافت کردند. سپس آنها با درمان سماگلوتید ادامه دادند یا برای 48 هفته به دارونما تغییر یافتند.

سماگلوتید می تواند جایگزینی برای جراحی بای پس معده که در آن بیماران باندی برای کاهش کالری دریافتی نصب می کنند، باشد.

این یافته ها در نشست انجمن اروپایی برای مطالعه دیابت (EASD) در استکهلم ارائه شد.

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


برچسب ها: لاغری چاقی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *