دادستان قزوین: مراکز مداخله بهزیستی باید به موضوع آسیب‌های فضای مجازی برای کودکان ورود کنند

9:13 - 21 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۴۰۳۴۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب قزوین، گفت: ضروری است مراکز مداخله سازمان بهزیستی نسبت به اثرات منفی فضای مجازی برای کودکان نیز ورود کنند.

خبرگزاری میزان - حسین رجبی در کارگاه بررسی قانون حمایت از اطفال و نوجوانان که با حضور مددکاران اجتماعی برگزار شد، اظهارکرد: در بحث حقوق اطفال و نوجوانان و‌ مداخلات این حوزه نظرات و دیدگاه های مختلفی بیان شده اما آنچه درعمل باید واقع شود، مشاهده نمی شود و عدم اقدامات اجرایی اثرگذار یکی از ایرادات حوزه های مختلف در این زمینه است.

وی افزود: به بحث حقوق کودک و اهمیت موضوع در اصل ۲۱ قانون اساسی اشاره شده و قوانین خاص نیز در این حوزه پیش بینی شده است، که البته نیاز به برخی اصلاحات دارد تا متناسب با جامعه امروز کاردکردهای لازم را داشته باشد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین ادامه داد: امروزه اطفال و نوجوانان در معرض شدید آسیب های فضای مجازی قرار دارند، که از این موضوع غافل و اقدامات صرفاً به مسایل فضای حقیقی جامعه معطوف شده و ضروری است مراکز مداخله سازمان بهزیستی نسبت به اثرات منفی فضای مجازی برای کودکان نیز ورود کنند.

رجبی با بیان اینکه ۳ شعبه ویژه در دادسرای قزوین برای رسیدگی به جرایم این حوزه و پرونده های سازمان بهزیستی تعیین شده است، اعلام کرد: همچنین یکی ازهمکاران قضایی برای ارتباط مستمر با مددکاران اجتماعی معرفی خواهد شد، تا در شرایط ضروری دستورات قضایی صادر شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین اذعان کرد: بسیاری از مسائل و مشکلات بر پایه آموزش مرتفع می شود و به همین خاطر در حوزه آسیب های کودکان و اطفال لازم است، دوره‌های آموزشی برای خانواده ها برنامه ریزی و در نظر گرفته شود.

وی تاکید کرد: بسیاری از جرایم و آسیب ها ناشی از اعتیاد بوده و به همین خاطر دستگاه قضایی مصراست که در کنار کمپ‌های ترک اعتیاد کارگاه های اشتغال‌زایی راه اندازی شود و بدون شک با همه عدم همکاری و بهانه تراشی از سوی برخی دستگاه های متولی، این موضوع در استان اجرایی خواهد شد تا زمینه بازگشت به اعتیاد این افراد فراهم نشود.

رجبی همچنین تاکید کرد: ارتباط دستگاه قضایی با مددکاران اجتماعی باید نزدیک تر شود و یقیناً دستگاه قضایی تمام قد از اقدامات قانونمند مددکاران حمایت خواهد کرد و اجازه نخواهیم داد در معرض برخی مخاطرات شغلی قرار گیرند و قطعاً با متعرضان برخورد جدی خواهیم کرد.

در این نشست مسئولان سازمان بهزیستی استان و مددکاران اجتماعی برخی چالش ها، مسائل و مشکلات مرتبط با دستگاه قضایی را بیان داشته و دادستان قزوین نیز برای رفع موانع و ایجاد ساز و کاری موثر قول پیگیری داد.

بیشتر بخوانید:

هشدار رئیس کل دادگستری قزوین در خصوص تکرار ترک‌فعل دستگاه‌ها

انتهای پیام/


برچسب ها: دادستانی کودکان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *