افزایش خودکشی جوانان در کشورهای اروپایی

12:43 - 20 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۳۹۲۶۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
همه‌گیری ویروس کرونا سلامت روان را در کشورهای اروپایی تحت تاثیر قرار داده و خودکشی در بین جوانان روندی افزایشی به خود گرفته است.

خبرگزاری میزان – بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که همه‌گیری ویروس کرونا سلامت روان را در کشورهای اروپایی تحت فشار قرار داده و خودکشی در بین جوانان در حال افزایش است.

به گزارش «euractiv»، با این وجود تدابیری که از سوی کشورهای اروپایی برای مقابله با این پدیده صورت گرفته بسیار ناچیز است.

ماه دسامبر گذشته دفتر صندوق نجات کودکان سازمان ملل در اسپانیا هشدار داد که مشکلات سلامت روان در میان کودکان در طول همه‌گیری ویروس کرونا سه برابر شده و سه درصد از آنها افکار خودکشی را گزارش کرده‌اند.

خودکشی دومین عامل مرگ و میر در بین افراد 15 تا 29 ساله در اسپانیاست؛ روندی که در 13 سال گذشته افزایش یافته است، با این وجود بخش سلامت روان این کشور از کمبود منابع رنج می‌برد، به طوری که بیماران دستکم سه ماه و 35 درصد آنها تا 6 ماه منتظر مراجعه به متخصص هستند.

در کرواسی، خودکشی در سال 2020 نسبت به سال قبل افزایش اندکی داشته اما در گروه سنی 15 تا 25 سال 57.1 درصد افزایش داشته است؛ با این حال، افرادی که بیشتر در معرض خطر هستند، افراد بالای 65 سال هستند که تقریبا 40 درصد از همه موارد خودکشی را تشکیل می‌دهند.

در بلغارستان، وضعیت حتی نگران کننده‌تر است؛ در حالی که به طور کلی، تعداد خودکشی‌ها از سال 2013 کاهش یافته است اما اکثریت خودکشی‌ها مربوط به نوجوانان است.

در لهستان نیز خودکشی در حال کاهش اما موارد در میان کودکان و نوجوانان رو به افزایش است؛ علاوه بر این، تقاضا برای مراقبت‌های روانپزشکی نیز در حال افزایش است، اما به ازای هر 20 هزار جوان تنها یک روانپزشک وجود دارد.

در ایتالیا، دولت این کشور از سال 2017 داده‌های مربوط به خودکشی را به‌روز نکرده است؛ در سال 2019، مقامات بهداشتی ایتالیا از ایجاد مرکز بررسی خودکشی خبر دادند، اما با گذشت سه سال، هنوز این نهاد فعال نیست.

در رومانی، خودکشی به طور کلی در حال کاهش است، اما افکار خودکشی در بین جوانان این کشور در حال افزایش است.

انتهای پیام/


برچسب ها: اروپا خودکشی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *