نوری: برخی فقط تقلید از مربیان خارجی را بلد هستند/ کی‌روش مربی خوبی است، اما از لحاظ رفتاری نمره خوبی نگرفته

1:56 - 20 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۳۸۵۶۶
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: شاگردان ساپینتو می توانستند با اختلاف 6 یا 7 گل این بازی را تمام کنند، نمایشی که از شاگردان ساپینتو دیدیم ما را یاد روز های درخشان استراماچونی با استقلال انداخت.

محمد نوری در گفت‌وگو با میزان، درباره پیروزی تیم فوتبال استقلال مقابل نساجی مازندران اظهار داشت: استقلال بازی خوبی مقابل نساجی به نمایش گذاشت و موقعیت‌های زیادی خلق کرد که متأسفانه بازیکنان نتوانستند به خوبی از آن‌ها استفاده کنند. داوری در این بازی به ضرر استقلال کار کرد، اما قدرت آبی پوشان نگذاشت اشتباه تیم داوری در این بازی تاثیرگذار باشد.

وی افزود: استقلال تا دقیقه 60 فوتبالی ارائه داد که همه هواداران یاد روزهای درخشان با استراماچونی افتادند. تا دقیقه 60 استقلال به آن چیزی که می‌خواست رسید و پس از آن تمام بازیکنان سعی داشتند تا به یک طریقی خودشان گل بزنند که همین باعث شد تا موقعیت‌های زیادی از دست برود. شاگردان ساپینتو می‌توانستند با اختلاف 6 یا 7 گل این بازی را تمام کنند، اما خستگی باعث شد بازیکنان موقعیت‌ها را به در و دیوار بزنند.

*استقلال فرصت خودنمایی به نساجی نداد

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال درباره عملکرد تیم نساجی مقابل استقلال تصریح کرد: استقلال آنقدر خوب بازی کرد که فرصت خودنمایی به نساجی نداد. با گلی که بابایی به ثمر رساند روحیه بازیکنان نساجی به هم ریخت و همین باعث شد هنرنمایی زوج آتشین خط حمله استقلال خط دفاع نساجی را شکاف دهد و گل‌های بعدی را به ثمر برساند. روزهای خوب بابایی، محبی و رضا میرزایی در راه است و به زودی به ستاره‌های ثابت ترکیب استقلال تبدیل می‌شوند.

نوری ادامه داد: برخی از مربیان فقط لباس ورزشی پوشیدن و تقلید از مربیان خارجی را بلد هستند، درحالیکه استقلال و ساپینتو دیروز نشان دادند این تفکرات کارساز نیست و به جای توجه به دست نوشته‌های فضای مجازی باید تیمشان را قدرتمند کنند و تفکرات روز فوتبال را به کار بگیرند تا خدایی نکرده یک تیمی را به این روز نیندازد.

*دست ساپینتو برای انتخاب بازیکنان باز است

وی در رابطه با عملکرد بازیکنان استقلال در بازی برابر نساجی عنوان کرد: پیش از این گفته بودم که پیمان بابایی و محبی بازیکنانی هستند که روز به روز با تیم هماهنگ می‌شوند و امروز برای تیم سنگ تمام گذاشتند. قایدی در گذشته امتحانش را پس داده است، اما وقتی اُفت کرد و مجدد به استقلال برگشت کسی فکرش را نمی‌کرد به این زودی به شرایط ایده آل برگردد. کوین یامگا جزو بهترین‌های استقلال است. یامگا به خوبی سمت راست استقلال را قفل کرده بود و اجازه نمی‌داد حریفان از آن نقطه نفوذ کنند و در کنار آن استارت های خوبی داشت که بازیکنان را در موقعیت گلزنی قرار می‌داد. شهباززاده بازیکن خوبی است، اما فشارهایی روی وی وجود دارد که باعث می‌شود نتواند به خوبی بازی کند. استقلال مهره‌های خیلی خوبی دارد و هر ستاره‌ای که بیرون می‌رود یک ستاره دیگر جایگزینش می‌شود و از این رو دست ساپینتو برای انتخاب بازیکنان باز است.

وی در خصوص داوری و موقعیت‌های از دست رفته بازیکنان استقلال مقابل نساجی اظهار کرد: خطایی که در ابتدای بازی روی بابایی انجام شد باید گرفته می‌شد و اگر بازیکنان دقایقی بعد به گل نمی‌رسیدند قطعاً داوری با چالش‌های زیادی مواجه می‌شد. داوری در این دیدار به ضرر استقلال سوت زد، اما خوشحالم که داور هم در این بازی حریف استقلال نشد. شاگردان ساپینتو می‌توانستند با اخراج مدافع نساجی به گل‌های بعدی برسند، اما هر بازیکنی می‌خواست خودش گل بزند و همین موضوع باعث شد موقعیت‌های زیادی از دست برود.

*کی‌روش از ابتدا هم در آب نمک تاج بود

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال درباره عملکرد ساپینتو در هفته ششم لیگ برتر تصریح کرد: بازی‌های زیادی مانده و قطعاً این نمایشی که از شاگردان ساپینتو دیدیم ما را یاد روزهای درخشان استراماچونی با استقلال انداخت. ساپینتو تا به اینجا نمره قبولی گرفته است، اما باید تا حدودی خشم خودش را فروکش کند و دیگر افراد کنار او به وی گوشزد کنند که اینجا ایران است و با این رفتارها محروم می‌شود. استقلال نشان داد که لایق قهرمانی است. سبک بازی استقلال مقابل نساجی یک جواب محکم از سوی ساپینتو بود به منتقدان و کسانی که صحبت از برکناری او می‌زدند و برای منافع شخصی قصد تخریب تیم را داشتند. با نتیجه‌ای که استقلال به دست آورد همه باید از این تیم تعریف و تمجید کنند و شاگردان ساپینتو را برای موفقیت در ادامه فصل حمایت کنند.

نوری در پایان در رابطه با اتفاقات تیم ملی و انتخاب کی‌روش به عنوان سرمربی تیم ملی ایران خاطرنشان کرد: از نظر فنی اسکوچیچ با کارلوس کی‌روش قابل مقایسه نبود و تمام هواداران فوتبال ایران از انتخاب کی‌روش خوشحال شدند، اما از نظر رفتاری و حواشی کی‌روش در ایران نمره قبولی نگرفته و بسیاری از مردم از او گلایه دارند. وقتی سرمربی تیم ملی شد حس فرمانروایی به خودش گرفت و تمام ایران را کوچک می‌دید با اینکه بازیکنان و مردم پذیرای او بودند، توقع داشتند که او هم به مردم احترام بگذارد. کی‌روش از لحاظ سیستمی به تیم ملی آشنایی دارند و تا حدودی هم توانست با این سیستم دفاعی موفق باشد، اما قطعاً در جام جهانی امسال این سیستم جوابگو نخواهد بود و باید یه فکری برای تیم ملی بکند تا مردم را خوشحال کند. کی‌روش از اولش هم در آب نمک بود تا با انتصاب تاج به عنوان رئیس فدراسیون دوباره وی را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کنند. امیدوارم شرایط به گونه‌ای پیش برود که به آینده تیم ملی در جام جهانی خوش بین باشیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *