کمیته هماهنگی و پیشگیری از سرقت در دادگستری استان اردبیل تشکیل شد

14:23 - 19 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۳۷۹۷۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
به موجب دستورالعمل ابلاغی از سوی قوه قضائیه و به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل، کمیته هماهنگی و پیشگیری از سرقت، با حضور اعضای کمیته تشکیل یافت.

خبرگزاری میزان - به موجب دستورالعمل ابلاغی از سوی قوه قضاییه و به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل، کمیته هماهنگی و پیشگیری از سرقت، با حضور اعضای کمیته تشکیل یافت.

آفاقی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل در ابتدای این جلسه با بیان اینکه متاسفانه فراوانی وقوع سرقت در استان زیاد است گفت: به منظور مقابله با سرقت، طرح تشکیل کمیته هماهنگی و پیشگیری از سرقت از مرکز ابلاغ شده که مسئولیت ۲۱ دستگاه و نهاد در آن به طور دقیق پیش بینی شده تا بطور موثر از وقوع سرقت پیشگیری شود.

وی در ادامه با تشریح اجرای بندهای ابلاغی مربوط به دستگاه قضایی، اظهارکرد: بر همین اساس در همه محاکم قضایی اعم از دادسرا و دادگاه ها شعب ویژه رسیدگی به جرایم سرقت به منظور تسریع در رسیدگی ها تشکیل شده است .همچنین دستورالعمل کنترل مجرمان حرفه ای و سابقه دار نیز به جد پیگیری می شود ، لذا در این خصوص دستورات لازم جهت عدم اعطای مرخصی به سارقین سابقه دار صادر شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل در ادامه گفت: یکی از بندهای این طرح استفاده از ظرفیت بسیج و تقویت گشت های نیروی انتظامی است که مسلّماً اجرای دقیق و صحیح آن می تواند بطور قابل توجهی از وقوع سرقت جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه هدف این طرح کاهش ۱۰ درصدی وقوع سرقت است خاطر نشان کرد: هماهنگی، تعامل و همکاری دستگاه های مشمول طرح می تواند در پیشگیری از جرایم به ویژه سرقت موثر بوده و موجب ثبات امنیت و آرامش در جامعه شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: سرقت

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *