زارع: ملوان یتیم است/ با دیاباته تمام کرده بودیم

18:43 - 18 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۳۶۸۸۵
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سرمربی تیم فوتبال ملوان انزلی گفت:

خبرگزاری میزان – مازیار زارع در نشست خبری پیش از دیدار ملوان انزلی مقابل فولاد در هفته ششم لیگ برتر فوتبال اظهاراتی داشت که گزیده آن را در زیر می‌خوانید.

*همیشه می‌گوییم بازی بسیار سختی داریم و در این مسابقه نیز باید همین را بگوییم. فولاد تیم بسیار خوب و منسجمی دور هم جمع کرده و نتایج خیلی خوبی گرفته است. ما بازی‌های خوبی ارائه کرده‌ایم، اما نتایج خوبی نگرفته‌ایم و باید بپذیریم به بازی خوب امتیاز نمی‌دهند. دو تیم بازی سختی دارند و تیمی که تمرکز بیشتری داشته باشد، پیروز می‌شود.

*اگر بخواهیم در این مقطع بازیکنی جذب کنیم، باید بازیکن خارجی بگیریم. با توجه به اینکه ملوان هر 10، 15 سال بازیکن خارجی جذب می‌کند، حساسیت زیادی داریم و اینگونه نبوده که به دنبال مهاجم نباشیم. سه یا چهار بازیکن را که از آنها اسم نمی‌برم و برخی از این بازیکنان شناخته‌شده هستند، تأیید کردیم. با این حال وقتی جلو می‌رویم، کار به بن‌بست می‌خورد.

*بازیکنان زیادی به ما معرفی می‌شوند، من کار را به همکارانم می‌سپارم و فیلم بازی‌های بازیکن را تماشا می‌کنم. مشکل ما این است که بازیکنان خارجی بسیار سخت به ایران می‌آیند. آنها باید از تهران دور شوند و در شهرستانی کار کنند که شناخت زیادی از آن ندارند. جذب بازیکن خارجی روند سختی دارد و روی آن سخت‌گیری می‌کنم. مهاجمان زیادی دیده‌ام، اما بازیکنی نمی‌گیرم که فقط بگویم مهاجم گرفته‌ام.

*نیاز زیادی به مهاجم داریم، اما باید انتخابی کنیم که به کارمان بیاید. سه یا چهار مورد با مبالغ خیلی خوبی داشتیم، اما وقتی خواستیم کار را پیش ببریم، به بن‌بست خوردیم. همچنان فیلم بازی‌های بازیکنان مختلف را تماشا می‌کنیم تا مهاجمی را که لایق ملوان است، جذب کنیم. نه اینکه هر بازیکنی را که می‌آورند، بگیریم. کار را با همین بازیکنان ادامه می‌دهم و به خاطر نیازی که داریم، به‌زور بازیکن بی‌کیفیت یا کم‌کیفیت نمی‌آوریم.

*در عجب هستم که تماشاگران آقای ما را هم به‌زور راه می‌دهند. در انزلی سکوی پشت نیمکت حریف خالی است و می‌گویند جایگاه تماشاگران میهمان است، اما چرا هواداران را در دیدار با نساجی و گل‌گهر به ورزشگاه راه دادند؟ تماشاگران باید به ورزشگاه بیایند و لذت ببرند. شنیدم باشگاه تعهد داده که تماشاگران به ورزشگاه بیایند و پیمانکار گفته بود سکوهای روبه‌روی جایگاه خیلی محکم‌تر از سایر سکوهاست.

*تصمیمات جالبی گرفته می‌شود. به این خاطر که ملوان تقریباً تیمی یتیم است و تمام آزمایش‌ها را روی آن انجام می‌دهند و کسی نیست. البته آقا پژمان (نوری، مدیرعامل باشگاه ملوان) و دوستان دیگر تلاش می‌کنند این اتفاق بیفتد. ملوان را یتیم گیر آورده‌اند و امیدوارم اتفاقاتی که در انزلی برای ملوان می‌افتد، برای تیم‌های دیگر هم رعایت شود.

*شایعه پیشنهاد 12 میلیارد تومانی باشگاه ملوان برای جذب شیخ دیاباته و اینکه گفته می‌شود شرایط مالی خوبی دارند؟ من از کسی اسم نیاوردم، اما تقریباً تمام کرده بودیم. با این حال تا چیزی امضا نشود، معتبر نیست. من صحبت‌های زیادی دارم، اما الان زمان پرداختن به آن نیست. با این حال اصلاً اینگونه نیست که می‌گویند اوضاع ملوان خیلی خوب است.

*فردی که دلسوز است، درصد اول بچه‌های ما را پرداخت کرد و کمک‌های دیگر هم می‌کند. او اما به تنهایی کشش ندارد. مشکل خاصی نداریم و کارمان را جلو می‌بریم، اما دوست ندارم روز قبل از بازی در این باره صحبت کنم. باید روی دیدار با فولاد تمرکز کنیم و امیدوارم دست پُر از زمین بیرون بیایم. نتایج ما تاکنون به هیچ وجه خوب نبوده است، اما به‌زودی اولین سه امتیاز را می‌گیریم و رفته‌رفته خودمان را از قعر جدول جدا می‌کنیم.

*زمین یکی از دغدغه‌های من است و مانند سه، چهار سال گذشته ناهموار شده است. مهمترین سال هر تیم، اولین سال حضورش در لیگ برتر است و زمین ما هم شرایط خوبی ندارد که قول داده‌اند وضعیت آن یک ماه دیگر خیلی بهتر شود. فجر سپاسی فصل گذشته از این موضوع ضربه خورد و نتایج خوبی نگرفت. البته اصلاً اینگونه نیست که بگویم زمین باعث نتایج بد ما بوده است و من باعث نتایج خیلی بد تیم هستم. توجیه نمی‌کنم، اما زمین باید به حالت بهتری دربیاید.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *