سیدصالحی: ضعف مدیریتی اسکوچیچ باعث انتخاب کی‌روش شد/ نباید انتظاری از تیم ملی در جام‌جهانی داشته باشیم

12:53 - 18 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۳۶۷۸۳
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت فوتبال گفت: ضعف مدیریتی اسکوچیچ باعث شد که مسئولان فوتبال تصمیم بگیرند او را کنار بگذارند و کی‌روش را جایگزینش کنند.

سیدمهدی سیدصالحی در گفت‌وگو با میزان، درباره بازگشت کارلوس کی‌روش به تیم ملی فوتبال، اظهار داشت: کی‌روش در چند سال اخیر عملکرد درخشانی نداشته است، اما ضعف مدیریتی دراگان اسکوچیچ باعث شد که مسئولان فوتبال تصمیم بگیرند او را کنار بگذارند و کی‌روش را جایگزینش کنند.

وی افزود: در این شرایط تغییر سرمربی تیم ملی فوتبال کار درستی نبود، البته نظر هیات رئیسه فدراسیون فوتبال این بود که فردی را بیاورند که شناخت خوبی از فوتبال ایران و بازیکنان داشته باشد. با توجه به اینکه کی‌روش ۸ سال با تیم ملی ایران کار کرده بود به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد. کی‌روش در چند سال گذشته در تیم‌های ملی کلمبیا و مصر نتوانست نتایج خوبی بگیرد، اما قرعه به نامش خورد و سرمربی تیم ملی فوتبال شد.

کارشناس فوتبال عنوان کرد: اسکوچیچ در بدترین شرایط تیم ملی فوتبال ایران را تحویل گرفت و تیم را چند هفته زودتر به جام جهانی برد و عملکردش قابل قبول بود. در چند ماه اخیر رفتار حرفه‌ای و خوبی با اسکوچیچ نشد و این رفتار زیبنده فوتبال ما نبود. البته پیش‌تر هم کمیته فنی رأی به برکناری اسکوچیچ داده بود، اما در آن زمان هیئت رییسه این رأی را وتو کرد و ابقا شد.

پیشکسوت فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا کی‌روش می‌تواند با تیم ملی ایران به مرحله بعدی جام جهانی 2022 قطر صعود کند، گفت: تیم ملی فوتبال ایران با کدام آمادگی و اردو می‌تواند در جام جهانی موفق شود؟ کی‌روش چه نگاهی به فوتبال ما دارد؟ آیا فوتبال ما را می‌شناسد؟ قاعدتاً او فوتبال ما را نمی‌شناسد و زمانی ندارد تا بازیکنان را بشناسد. به نظرم سالی که نکوست از بهارش پیداست.

سید صالحی در پایان درباره پیش‌بینی‌اش از نتایج ایران برابر حریفانش در جام جهانی خاطرنشان کرد: بازیکنان ایرانی خلاقیت زیادی دارند و در بازی‌های سخت کار‌های بزرگی انجام می‌دهند. البته برای رسیدن به هدف باید برنامه‌ریزی داشته باشیم. ما آماده‌سازی خوبی نداشتیم که بخواهیم کیفیت لازم را در جام جهانی داشته باشیم به همین علت انتظاری نباید از تیم ملی فوتبال خود داشته باشیم. البته این امکان وجود دارد که بازیکنان بازی‌های خاص انجام بدهند و بتوانند نتیجه لازم را بگیرند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *