رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کنعانی: جزایر سه گانه ایرانی جزء لاینفک و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران هستند

10:02 - 18 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۳۶۶۸۴
سخنگوی وزارت امور خارجه به اتهامات بی اساس وارده در بیانیه پایانی نشست ١۵٣ وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس واکنش نشان داد.

خبرگزاری میزان - «ناصر کنعانی»، سخنگوی وزارت امور خارجه با رد اتهامات بی اساس وارده در بیانیه پایانی نشست 153 وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس، جزایر سه گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را جزء لاینفک و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران دانست.

«کنعانی» نقش سیاست‌های مخرب و فتنه انگیزانه آمریکا و رژیم صهیونیستی و اشتباه محاسباتی بعضی از کشورهای منطقه در باز کردن پای بیگانگان به معادلات امنیتی منطقه را از مهم‌ترین عوامل بی ثباتی در منطقه دانست و افزود: جای تاسف است که برخی از کشورهای عضو شورا به جای مسؤلیت پذیری و اصلاح سیاست‌های ناکارآمد و شکست خورده، بر فرافکنی و بیان حرف‌های تکراری و ملال آور اصرار می‌ورزند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همان‌گونه که همواره تاکید کرده، معتقد است همکاری و چارچوب‌های منطقه ای بدون حضور بیگانگان، بهترین روش برای رفع مشکلات، تقویت و تعمیق روابط بین همسایگان و تامین ثبات و امنیت مشترک در منطقه است.

«کنعانی» از بازگشت و ازسرگیری فعالیت سفرای دولت کویت و دولت امارات در تهران و استمرار گفت‌وگوها با عربستان استقبال کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران همانند گذشته بر لزوم اتخاذ رویکرد همکاری محور از سوی همه کشورهای منطقه برای دستیابی به امنیت، ثبات و صلح در منطقه خلیج فارس تاکید دارد.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی همچنین با تاکید بر ضرورت اقدام برخی کشورهای منطقه در اصلاح رفتارهای متناقض خود اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس نگاه راهبردی و سیاست اصولی خود، همواره بهترین راهکار حل مسائل و مشکلات منطقه را تعامل و همکاری با همسایگان دانسته و از ابتکارهای مثبت و سازنده در توسعه مناسبات دوجانبه و منطقه ای استقبال می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *