کره شمالی قانون برگشت ناپذیر بودن سیاست تسلیحات هسته ای خود را تصویب کرد

9:27 - 18 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۳۶۶۵۲
کره شمالی حق استفاده از حملات پیشگیرانه اتمی را برای محافظت از خود تضمین کرد.

خبرگزاری میزان – پارلمان کره شمالی با تصویب قانونی جدید، سیاست تسلیحات هسته ای خود را غیر قابل بازگشت کرد.

به گزارش «رویترز»، به نقل از «کِی سی ان اِی»، پارلمان کره شمالی قانونی را تصویب کرد که حق استفاده از حملات پیشگیرانه اتمی را برای محافظت از خود تضمین می‌کند.

قانون مذکور روز پنجشنبه به عنوان جایگزینی برای قانون سال 2013 که برای نخستین بار وضعیت هسته ای این کشور را مشخص می‌کرد، تصویب شد.

قانون اولیه سال 2013 تصریح می‌کرد که کره شمالی می‌تواند از سلاح‌های هسته ای برای دفع تهاجم یا حمله از یک کشور هسته ای متخاصم و انجام حملات تلافی جویانه استفاده کند.

یک مقام کره شمالی گفت: قانون جدید به عنوان یک تضمین حقوقی قدرتمند برای تحکیم موقعیت کره شمالی به عنوان یک کشور دارای سلاح هسته ای است و برای تضمین شفافیت، سازگاری و استاندارد سیاست هسته ای کره شمالی عمل می‌کند.

به گفته «کیم جونگ اون»، رئیس کره شمالی، این قانون، وضعیت هسته ای کره شمالی را «بازگشت ناپذیر» و هرگونه مذاکره خلع سلاح هسته ای را ممنوع می‌کند.

تحلیلگران می‌گویند که هدف «کیم» این است که وضعیت کره شمالی را به عنوان یک «دولت هسته ای مسئول» مورد پذیرش بین المللی قرار دهد.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که ناظران می‌گویند که کره شمالی برای از سر گرفتن آزمایش‌های هسته ای متوقف شده از سال 2017 آماده می‌شود.

دلیل توقف آزمایش‌های مذکور، نشست‌های تاریخی میان «کیم جونگ اون» و «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا بود که در نهایت در سال 2018 شکست خورده اعلام شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *