معاون اجتماعی دادگستری اردبیل: ناامنی اجتماعی و روانی جامعه به‌هیچ عنوان پذیرفتنی نیست

11:56 - 17 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۳۶۰۵۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با تشریح برکات استفاده از ظرفیت مردمی در حل مشکلات اجتماعی، به اهمیت مبارزه سازمان یافته با جرایم خشن اشاره کرده، افزود: نا امنی اجتماعی و روانی به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

خبرگزاری میزان- جلال آفاقی در نشست سه جانبه معاونت های اجتماعی دادگستری، نیروی انتظامی و عملیات و اجتماعی سپاه استان بااعلام تقویت کمیته کنترل مجرمان حرفه ای در دادگستری برابر بخشنامه قوه قضاییه، از تشدید اقدامات قضایی درخصوص جرایم توام با خشونت و عنف و ایجاد ناامنی اتماعی و روانی خبر داد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با تشریح برکات استفاده از ظرفیت مردمی در حل مشکلات اجتماعی، به اهمیت مبارزه سازمان یافته با جرایم خشن اشاره کرده، افزود: نا امنی اجتماعی و روانی به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

وی ضمن ارایه گزارش از اقدامات دستگاه قضایی در این خصوص به بخشنامه اخیر واصله از قوه قضائیه در جهت تشدید اقدامات در قبال جرایم خشن و توأم با عنف و ایجاد نا امنی اجتماعی و روانی برای شهروندان عزیز و سرقت های همراه با بکارگیری سلاح سرد یا گرم اشاره کرده، از تقویت کمیته کنترل مجرمان حرفه ای و سابقه دار در مرکز استان و شهرستان های هدف براین اساس خبر داد.

آفاقی در خصوص کمیته مذکور و در راستای مقابله با هر گونه ناامنی اجتماعی و روانی، بر لزوم استفاده از ظرفیت بسیج تاکید کرد.

معاون رئیس کل دادگستری استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به تقویت گشت های رضویون محله محور و لزوم افزایش هم افزایی و تعامل نیروی انتظامی با بسیج در اجرای طرح تاکید کرد.

وی همچنین با ذکر برکات استفاده شایسته از کارکرد مساجد، توجه شایسته به مسائل خانواده و تلاش برای حل و فصل دعاوی خانوادگی در مساجد محلات با استفاده از مصلحین و افراد معتمد را خواستار شد.

برابر بخشنامه ابلاغی از قوه قضاییه، در شعب ویژه رسیدگی پرونده های مرتبط با اقدامات توام خشونت و عنف وناامنی اجتماعی وروانی برای شهروندان، ضمن تسریع و فوریت در رسیدگی و درحکم محاربه تلقی کردن این نوع اقدامات، از قرار بازداشت موقت برای تامین کیفری استفاده خواهد شد.

همچنین برابر تصمیم دستگاه قضایی منبعد به هیچ عنوان به سارقان به عنف، مقرون به آزار و مسلحانه و دارای سابقه سرقت مرخصی داده نخواهد شد. از سویی برای محکومان و مجرمان حرفه ای و سابقه دار پیشنهاد عفو نیز داده نخواهد شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: اردبیل آفاقی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *