رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

قمار عشق و نفرت برای مرد پرتغالی/ توقع بالای ایران از کی‌روش

10:31 - 17 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۳۵۹۶۸
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
اهالی فوتبال در بازگشت کارلوس کی‌روش به تیم ملی، توقعات بالایی از او خواهند داشت.

‌خبرگزاری میزان - کارلوس کی‌روش پس از حدود سه سال و هفت ماه دوری از تیم ملی فوتبال ایران و تجربه‌های سخت و تلخی که در کلمبیا و مصر داشت و پس از تغییراتی که در فدراسیون فوتبال صورت گرفت مجدداً به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد تا در جام جهانی پیش‌رو، یوزهای ایرانی را برای سومین بار هدایت کند. کی‌روش با سابقه‌ترین سرمربی تاریخ تیم ملی ایران است و هیچ سرمربی تا سال‌های سال نمی‌تواند به رکورد او در قامت نفر شماره یک نیمکت تیم ملی نزدیک شود.

داستان طولانی مدت کی‌روش با فوتبال ایران از سال ۱۳۹۰ به نگارش درآمد. پس از پایان تلخ ایران در جام ملت‌های ۲۰۱۱، مسئولان فوتبال تصمیم گرفتند به زنجیره مربیان ایرانی چون قلعه‌نویی، دایی، قطبی و… پایان دهند و این بار یک نام معتبر خارجی سکان هدایت تیم ملی را در دست بگیرد و این مرد پرتغالی با سابقه‌ی حضور روی نیمکت رئال مادرید، منچستر یونایتد، پرتغال و… برای این کار انتخاب شد.

کی‌روش ایران را به ۲ جام جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ رساند و در جام ملت‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹ هم بالای سر ملی‌پوشان بود. او در این سال‌ها دیسیپلین و نظم تیمی را با جدیت در تیم ملی احیا کرد و موفق شد تیمی متحد، منسجم و یکدل بسازد و با روحیه جنگندگی و تعصب روی تیمش، بازیکنان را هم جنگنده و متعصب بار بیاورد. او با زیرنظر گرفتن بازیکنان دورگه و دعوت از ستاره‌هایی چون اشکان دژاگه، رضا قوچان نژاد و… جانی تازه به تیم بخشید و همواره به ملی‌پوشان لژیونر شدن و پیشرفت در اروپا را توصیه می‌کرد. تلاش های کی‌روش باعث شد تا نسلی نو با چهره‌ای بین المللی و کیفیت بسیار بالا در فوتبال ایران شکل بگیرد و قدرت تیم ملی را به حریفان آسیایی یادآوری کند.

اما از سوی دیگر مرد پرتغالی همواره با برخی مدیران و مسئولان فوتبالی و غیر فوتبالی و مربیان لیگ برتری مشکلاتی داشت و با غرور و اعتماد به نفس بالایی در مواجهه با تیم ملی و ساختار فوتبال ایران صحبت می کرد. او اعتقاد چندانی به لیگ ایران نداشت و برخی از بازیکنان لایق را به خوبی مورد توجه قرار نمی‌داد، کی روش در ۲ جام ملت‌ها با ستاره‌هایی که در اختیار داشت نتوانست ایران را به جایگاه مناسبی برساند. او در جام جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ نتایج نسبتاً آبرومندی برای تیم ملی کسب کرد، اما همه آن نتایج با فوتبال فوق دفاعی و اصطلاحاً اتوبوسی به دست آمد.

صعود به جام جهانی برای تیم بزرگی چون ایران دیگر یک آرزو و هدف نیست و باید به روندی عادی و همیشگی تبدیل شود. چیزی که برای تمام مردم ایران اهمیت دارد و کی‌روش باید به آن دست پیدا کند، بازی‌های بهتر نسبت به دو دوره قبلی و همچنین صعود از دور گروهی به مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است. کی‌روش پس از آخرین تجربه خود در تیم ملی (شکست سنگین مقابل ژاپن در جام ملت های ۲۰۱۹) هنوز هم محبوبیت بالایی بین مردم و برخی کارشناسان دارد و موفقیت در جام جهانی می‌تواند کی‌روش را علاوه بر با سابقه‌ترین سرمربی تیم ملی به محبوب‌ترین سرمربی هم تبدیل کند، البته در صورت عدم نتیجه گیری ملی پوشان او بیش از پیش مورد حمله منتقدان سرسخت و کاهش محبوبیتش قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *