پایان پر ابهام مرگبارترین حمله چاقوکشی تاریخ کانادا با مرگ مظنون دوم

10:17 - 17 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۳۵۹۵۲
دومین مظنون چاقوکشی مرگبار کانادا پس از دستگیری جان خود را از دست داد.

خبرگزاری میزان – چاقوکشی مرگبار اخیر کانادا با 10 کشته و 18 زخمی با مرگ دومین مظنون به شکلی پر ابهام پایان یافت.

به گزارش «رویترز و گاردین»، دومین مظنون حمله چاقوکشی اخیر کانادا ساعاتی پس از دستگیری به دلیل آن چه مشکلات پزشکی غیرقابل توضیح خوانده شد، در بیمارستان جان خود را از دست داد.

پلیس ملی کانادا چهارشنبه شب خبر دستگیری وی را اعلام کرده بود.

از آن جا که جسد مظنون نخست این حادثه یعنی برادر بزرگ تر مظنون دوم، پیشتر پیدا شده بود، مرگ دومین مظنون انگیزه حملات مرگبار چاقوکشی روز یکشنبه در استان «ساسکاچوان» کانادا به عنوان یکی از خونین ترین خشونت‌های دسته جمعی تاریخ این کشور را مخدوش کرد.

«گلوبال تایمز» به نقل از منابع متعدد مجری قانون گزارش داد که دومین مظنون بر اثر جراحات نامشخصی که احتمالا خودش باعث آن‌ها بوده، جان باخت.

پلیس کانادا هیچ جزئیاتی درباره پرونده پزشکی این مظنون اعلام نکرده و از پاسخگویی به سوالات در مورد علت مرگش خودداری کرد اما اعلام کرد که کالبدشکافی نحوه و علت مرگ این مظنون را مشخص می‌کند.

هر دو مظنون از ساکنان بومی کانادا بودند.

ساعاتی پیش از دستگیری مظنون دوم، جزئیات جدیدی در مورد هویت قربانیان و نحوه مرگ آن‌ها توسط پلیس ملی کانادا و پزشکی قانونی «ساسکاچوان» اعلام شده بود.

حملات چاقوکشی روز یکشنبه کانادا 10 کشته و 18 زخمی برجای گذاشت که حال سه نفر از زخمی‌ها وخیم است و هفت زخمی نیز همچنان در بیمارستان بستری هستند.

سران جوامع بومی کانادا، علت این قتل‌ها را با مصرف مواد مخدر مرتبط دانسته اند اما پلیس از مصرف مواد مخدر یا الکل به عنوان دلایل این جنایت یاد نکرد.

پلیس ملی کانادا برخی از حملات را هدفمند و برخی دیگر را تصادفی خوانده و تاکید کرد: ما هرگز نمی‌دانیم که انگیزه این دو نفر از چنین جنایتی چه بوده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *