رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

خط و نشان رئیس کل دادگستری گلستان برای سنگ اندازان در مسیر تولید؛تعقیب کیفری استنکاف کنندگان از اجرای مصوبات ستاد تسهیل

19:11 - 16 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۳۵۶۸۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: بر اساس قانون امکان تعقیب کیفری مدیرانی که از مصوبات ستاد رفع موانع تولید تمکین نکنند ، وجود دارد .


خبرگزاری میزان-رئیس کل دادگستری گلستان در بازدید از شهرک صنعتی سرخنکلاته گفت: طبق قانون مصوبات ستاد رفع موانع تولید لازم الاجراست و ما قبلا هم اعلام کردیم اگر دستگاه اجرایی و بانکها از مصوبات رفع موانع تولید تمکین نکنند بر اساس قانون امکان تعقیب کیفری آنان وجود دارد .

حیدر اسیابی افزود: انتظار ما این است که نه با ابزار قهری، بلکه با تعامل و هماهنگی که دستگاه های اجرایی و بانکهای استان خواهند داشت، این مصوبات اجرایی شود .

وی تاکید کرد: زیبنده استان نیست که مصوبات ستاد رفع موانع تولید ، روی زمین بماند و اجرایی نشود .
این مقام ارشد قوه قضاییه در گلستان گفت: این مصوبات برای تسهیل رونق تولید است و جایگاه قانونی دارد و ما در دادگستری از اجرای این مصوبات حمایت می کنیم.

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه بازدید از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی سرخنکلاته از ورود دستگاه قضایی برای اجرایی شدن زودتر خط انتقال برق به این شهرک خبر داد.

حیدر آسیابی گفت: انتقال خط فشار قوی برق به این شهرک سالهاست به علت وجود معارض ، نیمه کاره مانده که سبب نوسان برق ، خسارت به تولیدکنندگان و مشکل در توسعه شهرک شده است.

وی ادامه داد: انتقال خط برق فشار قوی به این شهرک به طول حدود 4 کیلومتر قرار است با پشتیبانی قضایی و انتظامی انجام شود و از کشاورزان عزیز هم انتظار همکاری داریم .

آسیابی درباره مشکلات واحدهای تولیدی با بانکها هم گفت:در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان 20 مشکل در حوزه بانکی استان شناسایی شده است و در جلسه ای که به زودی با مدیران بخش بانکی استان خواهیم داشت به صورت جدی ورود خواهیم کرد.

دادستان مرکز استان هم در این نشست از واحدهای تولیدی خواست: موارد اجرا نشدن مصوبات ستاد تسهیل را به دادستانی گزارش کنند.

محمود اسپانلو گفت: اجرا نشدن این مصوبات که بر اساس قانون و برای کمک به رفع موانع تولید تصویب شده است ، تخلف و از مصادیق ترک فعل مدیران دستگاه های اجرایی و بانکهاست.

مشکلات بانکی، نرخ محاسبه گازبها ، نوسان برق ، تسهیلات سرمایه در گردش از جمله مشکلات طرح شده در جلسه امروز فعالان اقتصادی بود که رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان قول پیگیری آنها را از دستگاه های اجرایی دادند.

در جلسه امروز علاوه بر مسئولان قضایی ، مدیران دستگاه های اجرایی و تعدادی از مدیران بانکی هم حضور داشتند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *