رهایی ۵ محکوم به قصاص نفس در زندان ارومیه

18:48 - 16 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۳۵۶۷۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
۵ محکوم به قصاص نفس استان آذربایجان غربی در آستانه اربعین به کانون گرم خانواده بازگشتند.

خبرگزاری میزان - عصر روز چهارشنبه ۱۶ شهریور مراسم رهایی ۵ محکوم به قصاص نفس با حضور رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی و محمدی رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در زندان ارومیه برگزار شد.

ناصر عتباتی در این آیین گفت:استان آذربایجان غربی در گذشت اولیاء دم و در پویش به عشق امام حسین می بخشم دارای رتبه دوم در کشور است.

عتباتی ادامه داد: این بخشش ها همه در راستای تلاشهای همه مجموعه ها و سازمانهای مردم نهاد، هسته های جهادی بخشایش شوراهای حل اختلاف و روحانیون و ریش سفیدان و متنفذین و از همه مهمتر بزرگ منشی اولیاء دم است.
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی افزود: در زمینه صلح و سازش استان آذربایجان غربی ظرفیت های بسیار خوبی دارد و شناسایی و بکارگیری این ظرفیت ها خیلی کمک کننده است به طوری که امسال در کمتر از ۶ ماه ۲۱ فقره پرونده قصاص با استفاده از این ظرفیت ها به سازش ختم شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: هر چه قدر در جامعه فرهنگ صلح و سازش توسعه پیدا کند به همان نسبت انتقام جویی به کمترین حد ممکن می رسد.

عتباتی در ادامه بیان کرد: مجموعه دستگاه قضایی استان قریب به یک سال برای این سازشها تلاش کرده و زحمت کشیده بودند و به حمد الله امروز این زحمات به ثمر نشست.

وی افزود: ۳ نفر از این افراد در زندان ارومیه هر یک پس از ۲۸ سال، ۱۰ سال و ۷ سال و دو نفر دیگر در زندان‌های ماکو و میاندوآب از قصاص رهایی و فرصت دوباره زندگی یافتند.

محمدی رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور هم در این مراسم گفت: امروز در سفر به استان آذربایجان غربی شاهد جلوه های زیبایی از خدمت، ایثارگری، تلاش، مروت و همکاری و هم افزایی بودیم و اکنون نیز شاهد جلوه زیبای عفو و گذشت هستیم و آن هم گذشت هایی که به حرمت امام حسین (ع) اتفاق افتاده اند.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در ادامه اظهارکرد: این توفیق اجباری است که در این ایام نصیب این ۵ محکوم به قصاص شده است و باید این را قدر بدانند و به عشق حسین تلاش برای جبران اشتباهات خود بکنند.

در ادامه مراسم محمدی رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان نیز مطالبی را فراخور این جلسه بیان و در پایان احکام آزادی محکومین رها شده از قصاص و بند توسط عتباتی و محمدی به آنها تحویل شد.

گفتنی است با حضور محمدی رئیس سازمان زندان‌ها و عتباتی رئیس کل دادگستری استان و دیگر مسولین عالی دستگاه قضایی استان ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف زندان و دیدار با زندانیان و حضور در کارگاه‌های اشتغال و تولیدی زندانیان، حسینه و کتابخانه و زورخانه زندان مرکزی ارومیه و همچنین بخش محکمه الکترونیک این زندان و مهد کودک بند نسوان زندان ارومیه هم افتتاح و به بهره برداری رسید که در نوع خود در کشور کم نظیر هستند.

انتهای پیام /


برچسب ها: قصاص زندان بخشش

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *