نخستین همایش ملی تشکل‌های اقتصادی برگزار می‌شود

13:49 - 20 مرداد 1397
کد خبر: ۴۴۳۵۲۱
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
معاون تشکل‌های اتاق بازرگانی ایران از برگزاری نخستین همایش ملی تشکل‌های اقتصادی خبر داد و گفت: در این همایش از فهرست ملی تشکل‌های اقتصادی رونمایی می‌شود.

نخستین همایش ملی تشکل‌های اقتصادی بخش خصوصی برگزار می‌شودبه گزارش گروه اقتصاد ، ۲۲ مردادماه در تقویم رسمی به نام روز تشکل‌ها نام‌گذاری شده است، در این روز، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نخستین همایش ملی و سراسری تشکل‌های اقتصادی را برگزار می‌کند.

نادر سیف به محور‌های اصلی این همایش اشاره کرد و افزود: محور‌های اصلی این همایش عبارت‌اند از: نقش انجمن‌های کسب‌وکار در توسعه اقتصادی ایران؛ مدیریت تضاد منافع و اجماع سازی در تشکل‌های اقتصادی؛ اهمیت سرمایه اجتماعی در کارآمدی و تأثیرگذاری تشکل‌های اقتصادی؛ مبانی و اصول حکمرانی خوب در تشکل‌های کارفرمایی؛ تشکل‌های اقتصادی در شرایط تحریم و نقش تشکل‌های اقتصادی در گفت‌وگوی مؤثر دولت و بخش خصوصی.

به گفته سیف قرار است در این همایش از فهرست ملی تشکل‌های اقتصادی رونمایی شود.

معاون تشکل‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران درباره لزوم رونمایی از فهرست ملی تشکل‌های اقتصادی افزود: ماده ۵ قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار اتاق ایران را مکلف کرده تا از لیست تشکل‌های زیرمجموعه اتاق ایران رونمایی کند.

به گفته وی، اتاق ایران پیش از این، به‌صورت بالفعل این کار را انجام می‌داد، برای همین فهرست تشکل‌ها در پرتال اتاق ایران قرار گرفته است اما، در این همایش به صورت نمادین از این فهرست رونمایی خواهد شد.

معاون تشکل‌های اتاق ایران از دو برنامه پیش روی اتاق گفت: طراحی نقشه راه برای بهبود تشکل‌ها و ظرفیت‌سازی تشکل‌ها.
به گفته معاون تشکل‌های اتاق ایران، طراحی نقشه راه تشکل‌ها به ارتقای جایگاه کمی و کیفی تشکل‌ها کمک خواهد کرد. همچنین ظرفیت‌سازی تشکل‌ها در مسیر توسعه اقتصادی راهگشا خواهد بود.

وی تاکید کرد: تشکل‌ها در حوزه تخصصی خود مشکلاتی دارند، می‌توان تشکل‌ها را به‌عنوان مشاور قوی در کنار تصمیم‌گیر‌ها قرار داد تا در تصمیم‌گیری کلان مجبور به تغییر مدام مقررات و قوانین نبود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *