رژیم صهیونیستی درصدد به گروگان گرفتن معیشت و تردد فلسطینیان

12:45 - 16 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۳۴۹۱۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رژیم صهیونیستی قصد دارد با بازگشایی فرودگاه رامون به روی فلسطینیان حقوق اولیه آنان را تحت کنترل خود در بیاورد.

خبرگزاری میزان – در حالی که رژیم صهیونیستی طی تبلیغات گسترده از افتتاح فرودگاه «رامون» به روی مسافران فلسطینی خبر می‌دهد، پشت پرده این اقدام صهیونیست‌ها افشا و آشکار شده است.

به گزارش «میدل ایست آی»، تجربه نشان داده است که تمام تسهیلاتی که رژیم صهیونیستی مدعی ارائه آن‌ها به فلسطینیان می‌شود، در واقع ابزارهایی برای اعمال محدودیت‌های بیشتر و دور کردن بیشتر آن‌ها از حق تعیین سرنوشتشان هستند.

ایده بازگشایی فرودگاه «رامون» در دور ترین نقطه «نقب»، به روی فلسطینیان کرانه باختری پس از دو سال، نخستین بار توسط «بنی گانتز»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ماه جولای سال جاری مطرح شد.

در واقع این وعده «گانتز» به «محمود عباس» برای توقف شکایت فلسطین از رژیم صهیونیستی در دادگاه کیفری بین المللی به دلیل جنایات جنگی بود.

در آستانه سفر «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا به منطقه، پوشش خبری این ایده تشدید و از آن به عنوان بخشی از بسته تغییرات «بایدن» برای فلسطینیان یاد شد.

اما رژیم صهیونیستی از این به اصطلاح «لطف» به فلسطینیان با یک تیر چند نشان می‌زند؛ یعنی سوء استفاده از نیاز فلسطینیان کرانه باختری نیازمند به سفر که با مسدود بودن گذرگاه‌های زمینی با اردن مواجه هستند.

در واقع، رژیم صهیونیستی نه تنها فرودگاه بی جان و از کار افتاده «رامون» را با پول فلسطینیان نیازمند به سفر جان می‌دهد، بلکه معیشت و زندگی آنان را نیز تحت کنترل خود در می‌آورد.

این بخشی از سیاست اخیر رژیم صهیونیستی برای کنترل فلسطینی‌ها و به اصطلاح «سرکوب مقاومت» آنان با ارائه به اصطلاح «اصلاحات اقتصادی» از جمله صدور مجوزهای کار بیشتر و باز کردن برخی از پست‌های بازرسی است.

رژیم صهیونیستی معیشت فلسطینیان را با برنامه‌هایی از جمله با اجرای پروژه‌هایی مانند « COGAT» به صورت مستقیم مدیریت می‌کند. 

فرودگاه «رامون» در چند کیلومتری شرق وادی عربه و مرز اردن و فلسطین قرار دارد که فرآیند ساختش به دلیل مشکلات ساخت و ساز به دلیل گرمای شدید، هزینه‌های حمل و نقل و دشواری جذب کارگران به یک منطقه بیابانی بارها به تاخیر افتاد تا این که در نهایت در سال 2019 افتتاح شد.

این فرودگاه نخستین فرودگاه غیرنظامی رژیم صهیونیستی است که از زمان تاسیس رژیم مجعول صهیونیستی ساخته شده و بقیه فرودگاه‌های اراضی اشغالی میرات استعمارگری انگلیس هستند.

فرودگاه مذکور در گرم ترین منطقه فلسطین قرار داشته و فاصله زیادی یعنی 250 کیلومتر با کرانه باختری دارد.

البته پشت انگیزه‌های گردشگری و اقتصادی ساخت این فرودگاه دلایل امنیتی وجود دارند؛ این انگیزه‌ها پس از بروز دشواری‌های متعدد هوایی و مسافرتی رژیم صهیونیستی ناشی از حمله این رژیم به نوار غزه در سال 2014 آشکارتر شد.

رژیم صهیونیستی که با مشاهده ارقام و آمار مربوط به این فرودگاه در نخستین سال فعالیتش از دستیابی به جاه طلبی‌های اقتصادی و گردشگری خود ناکام مانده بود، به فکر تشدید هدف امنیتی افتاد.

بنابراین، رژیم صهیونیستی با مطرح کردن به اصطلاح کاهش محدودیت‌های مسافرتی فلسطینیان، به دنبال کنترل بر حقوق اولیه آنان یعنی زندگی، تردد و معیشت آن هاست.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *