چیریچ: حضور با واترپلوی ایران در المپیک آرزویم است/ به تیمی که ساخته‌ام غیرت دارم

12:12 - 16 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۳۴۸۳۵
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
سرمربی تیم ملی واترپلو ایران گفت: در این سطح هستیم که با تیم‌های خوب بازی کنیم و در لیگ جهانی واترپلو زنگ تفریح نباشیم.

خبرگزاری میزان - الکساندر چیریچ، سرمربی تیم ملی واترپلو در نشست خبری که امروز(چهارشنبه) با حضور اصحاب رسانه، وحید رضایی مربی و نادر غفوری مدیر فنی این تیم برگزار شد.

چیریچ در مورد شرایط تیم ملی واترپلو صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید.

*وضعیت خوبی در تیم داریم. البته از نظر آمادگی ۱۰۰ درصد نیستیم و در اردوی یونان که اوایل سال برگزار شد دیدیم که پیشرفت لازم را به دست آوردیم. در اردوی یونان بازخوردی که از تیم ملی گرفتیم خوب بود و مرا امیدوار کرد که می‌توانیم با تیم‌های بزرگتری هم کار کنیم. 

*تا چه زمانی با تیم ملی ایران ادامه خواهید داد؟ هر زمانی آسیا را برگزار کنیم و بعد از آن که لیگ هم برگزار شد، زمان دارم که برای این موضوع فکر کنیم. 

*در قهرمانی آسیا ۲۰۱۷ هم می توانستیم چین را ببریم، اما بازی به ضربات پنالتی کشیده شد و در آنجا به این تیم باختیم. البته در آن زمان خیلی خوب پیشرفت را در تیم احساس کردم و اکنون نسبت به گذشته پیشرفت بهتری داشته ایم. اکنون در موقعیتی هستیم که نسبت به قبل پیشرفت خوبی کردیم. همه تیم‌ها کامل هستند و حضور دارند. مسابقات در سطح بالایی برگزار می‌شود. بازیکنان هم در یک سال اخیر سخت تمرین کرده‌اند و شرایط خوبی داریم که مطمئنم که نتیجه خوبی خواهیم گرفت.

*وقتی به عنوان مربی حرفه‌ای باشی قبول می‌کنی که کجا بروی. من از یک کشور سطح بالا هستم برای خودم مهم بود که به کشوری که واترپلوی حرف اول را نمی‌زند کمک کنن و ببینم که چقدر می‌توانم کمک کنم. ما خودمان می‌دانیم که چه سختی‌هایی را تحمل کردیم که بتوانیم بازیکنان را به این سطح برسانیم تا با کشورهای خوب رقابت کنیم. 

*حسود هستم و نسبت به چیزی که ساختیم غیرت دارم و نمی‌توانم آن را به دست کسی دیگری بدهم. دوست دارم که خودم را در این تیم نگاه دارم و نتیجه چیزی که ساخته‌ام را ببینم. 

*امکانات سخت افزاری خوبی داریم و خیلی از کشورها دوست دارند که اینها را داشته باشند. برای بهتر شدن باید چیزهایی اضافه شود. کشورهایی هستند که تکنولوژی داشته باشند اما استعداد مهمتر است. حضور در بازی‌های المپیک آرزوی من است و به آن فکر می‌کنم. در المپیک قبل انگار به طوری حق ما خورده شد. به سطح خوبی رسیدیم و آن را حفط کرده‌ایم. فکر می‌کنم که برگشت به عقب نداریم ک نتیجه ای که بگیریم بهتر از قبل خواهد بود. مطمئنا یک مدال بهتر از برنز خواهیم گرفت.

*اگر پیشنهاد بهتری از رقبای ایران داشته باشد قبول خواهید کرد؟ گاهی زندگی آدم را به سمتی می‌کشد که بر خلاف میل باشد. تصمیم سختی است در شرایط مساوی همیشه ایران را انتخاب می‌کنم. ۶ سال اینجا زندگی کردم و دوستان خوبی پیدا کردم. ایران جزوی از زندگی من شده آیت.

*چیزی برای پنهان کاری ندارم اگر بگویید چه می‌خواهید بهتر می‌توانم پاسخ بدهم. قرار داد رسمی من تا همین تابستان و تا بازی‌های اسیایی بود ولی چون قهرمانی آسیا و بازی‌های اسیا به تعویق افتاد با توجه به روابط خوبی که با رضوانی دارم دو ماه قرار داد تمدید شد. اعتراض به فدراسیون آسیا هم دارم که به تعویق افتاد و همان موقع هم قول دادم تا این مسابقات خواهم ماند. خیلی تلاش کردیم که حتی میزبان این مسابقات باشیم. همه چیز بستگی به فدراسیون و من دارد. اینکه به نقطه مشترک نرسیم نشدنی است. نمی‌خواهم بگویم این آخرین مسابقات من با ایران و پایان همکاری است.

*چیزی که قضاوت می‌کند من نیستم نتیجه است. این خیلی ساده است. البته من خیلی تلاش کردم که تغییرات ایجاد کنم که نتیجه گرفتم و اکنون تیم می‌تواند با تیم‌های بزرگ رقابت کنند. من خیلی سر تمرین حرف می‌زنم و سروصدا می‌کنم و شاید حوصله سر می‌برم ولی به نظرم نیاز بود. 

*در این سطح هستیم که با تیم‌های خوب بازی کنیم و در لیگ جهانی واترپلو زنگ تفریح نباشیم. باید ورودی را مسابقات را پرداخت کنیم و بخواهیم باشیم. ورودی این مسابقات ۱۵ هزار یورو خواهد بود. هزینه حضور در این مسابقات خیلی زیاد است.

*فاز اول تمرینات که در داخل خود ایران بود را انجام دادیم. قرار است تا یک ماه دیگر به یونان برویم و حدود ۱۵ تا ۲۰ روز دیگر در آنجا خواهیم بود. در مورد ترکیب از الان نمی توان صحبتی داشته باشیم. ترکیب اصلی تیم مشخص است ولی باید روی برخی از بازیکنان به جمع بندی بهتری برسیم.

*محمد جواد عباسی به دلیل مشکلات خانوادگی و .... مجبور به ترک اردو شد و او را کنار خودمان نداریم. فدراسیون خیلی تلاش کرد او را کنار خودمان داشته باشیم اما بالاخره برخی مسائل اشخاص را مجبور به تصمیم گیری می‌کند. بازیکنانی مانند ارشیا الماسی و مهدی یزدان خواه در اردوی یونان در اختیار نداریم، اما باید دانست آن ها جزو نفرات اصلی تیم هستند. واقعا تولید گل سخت، اما نگهداری از آن خیلی دشوارتر است.

*در ابتدای ورودم تجزیه و تحلیلم بر این بود واترپلوی ایران در چه جایگاه و سطحی قرار دارد و نسبت به سایر رشته های دیگر در کجا است از همه مهمتر از نظر امکاناتی و بحث نیروی انسانی چگونه هستیم و اینکه چه تعداد تیم در لیگ حضور دارند. در این مدت سرمایه گذاری برای این رشته چقدر بوده و تازه بعد از این همه موارد واترپلو ایران را با کشورهای دیگر مقایسه کنیم. پس از آن در طول مسابقات جایگاه واترپلو را مشخص می کنیم.

*خیلی اوقات با رییس فدراسیون در این مورد صحبت کرده‌ایم این بود که این رشته بیشتر شناخته شود. این یک استراتژی می‌خواهد و حتی خود رضوانی هم به این مساله اشراف دارد. رضوانی اکنون عضو کمیته جهانی است و این سمت از جایگاه ویژه‌ای در سطح جهانی برخوردار است. واترپلو در صربستان مانند کشتی در صربستان است.

*در دین اسلام رشته‌های تیراندازی، سوارکاری و شنا از اهمیت ویژه تری در این رشته برخوردار است و باید آن ها را یاد گرفت. آیا برای این سفارش چه کرده‌ایم. استراتژی تاریخ به ما گفته همه باید شناگر باشند. بعد از داشتن جامعه آماری بزرگ ترویج و توسعه واترپلو بهتر و راحت تر دنبال می‌شود. 

*یک شبه همه چیز پیش نمی‌رود و نمی توان آن را تغییر داد و باید همه چیز را مرحله به مرحله پیش برویم تا بتوانیم به هدف هایی که داریم برسیم. هیچ کدام از تیم های بزرگ هم یک شبه به قهرمانی نرسیده‌اند.

*راه را برای حضور بازیکنان در اروپا فراهم می‌کنید؟ برای بازیکنان جوان من کسی نیستم که در را با کنم بلکه خودشان باید آن را انجام دهند. کسی که خودش شایستگی ندارد ما چه کاری می توانیم برای او انجام دهیم؟ ارشیا و مهدی به این سطح رسیده اند الان ورودی قهرمانی اروپا را با تیم های خودشان گرفته اند. ما خیلی خوب تیم و مربی آن ها را می شناسیم. می دانیم به هدفی که می خواهیم خواهیم رسید. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *