رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پویش «به عشق حسین (ع) می‌بخشم» در شهرستان بیرجند موجب سازش در پرونده 4 میلیارد تومانی شد

10:08 - 16 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۳۴۴۹۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
سرپرست شورای حل اختلاف بیرجند گفت: در اجرای پویش « به عشق حسین (ع) می بخشم» در شهرستان بیرجند قریب به 600 پرونده با صلح و سازش مختومه شد که یکی از آن ها پرونده ای بود که میزان خواسته آن بالای 4 میلیارد تومان است.

خبرگزاری میزان - سید علی رضوی اظهار کرد: از ابتدای محرم تا امروز 600 پرونده که بیشتر آنها پرونده های مالی و خانوادگی است در اجرای پویش « به عشق حسین (ع) می بخشم) منجر به سازش شده که یکی از آن ها پرونده ای با خواسته بیش از 4 میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: در اجرای پویش« به عشق حسین (ع) می بخشم» تنها در یک روز 60 پرونده در شورای حل اختلاف بیرجند با سازش و مصالحه بین طرفین، مختومه شد.

سرپرست شورای حل اختلاف شهرستان بیرجند با بیان اینکه يكی از ويژگيی های و جلوه‌های عاشورای حسينی بخشش و عفو است گفت: شورای حل اختلاف به عنوان يك نهاد و يك سازمان قضايی وابسته به دادگستری تلاش كرد در اجرای پویش« به عشق حسین می بخشم» پرونده‌هايی که به این نهاد وارد می شود را به کمک ريش سفيدان و بزرگان شهر با صلح و سازش مختومه کنند.

رضوی گفت: معمولاً قالب اختلافات، اختلافات خانوادگی و مالی است که با دعوت از اصحاب دعوا پیشنهادات اصلاحی و سازشی به آن ها ارائه می شود و زمینه برای صلح و سازش فراهم می شود.

وی ادامه داد: اعتقادات مذهبی افراد و عشق به امام حسین(ع)، در کنار تجربه اعضای شورا که از افراد با تجربه و ریش سفیدان شهر هستند تاثیر بسزایی در روند صلح و سازش در شهرستان بیرجند داشته است.

سرپرست شورای حل اختلاف بیرجند از صلح و سازش در قریب به 600 پرونده در این شهرستان خبر داد و گفت: بخش عمده ای از پرونده‌های خانوادگی بوده است كه اگر وساطت ريش سفیدان و بزرگان شورای شورا نبود منجر به طلاق می شد.

رضوی درخصوص ادامه داد بودن این پویش که تا پایان ماه صفر پیش بینی شده است بیان کرد: با توجه به تأكيدات رياست قوه و رئیس كل دادگستری استان و همچنین اعتقادات مذهبی و فرهنگ جامعه، شاید نه با این نام ولی قالب و ساختار این پویش جهت صلح و سازش بین افراد حفظ خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *