202 قاضی از زندان‌ها و بازداشتگاه‌های آذربایجان‌غربی بازدید کردند

8:51 - 16 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۳۴۳۱۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
عصر روز سه شنبه ۱۵ شهریور در برنامه ای هماهنگ و از پیش برنامه ریزی شده رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی به همراه ۲۰۲ قاضی از زندان‌ها و بازداشتگاه های استان بازدید کردند.

خبرگزاری میزان - عصر روز سه شنبه ۱۵ شهریور در برنامه ای هماهنگ و از پیش برنامه ریزی شده رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی به همراه ۲۰۲ قاضی از زندان‌ها و بازداشتگاه های استان بازدید کردند.

در این بازدید ها عتباتی و مسئولین قضایی و قضات محاکم تجدید نظر، کیفری و حقوقی در سطح استان هر یک با حضور در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های حوزه قضایی خود ضمن بازدید از بندهای زندانیان و بررسی وضعیت مددجویان در دیداری چهره به چهره با آنان به درخواست هایشان رسیدگی و در مورد هر یک دستورات لازم را صادر کردند.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در حاشیه این بازدید و در جمع قضات بازدید کننده گفت این بازدیدها آثار و برکات زیادی هم برای مددجویان و هم مجموعه زندان دارد.

وی با بیان اینکه با اطلاع از وضعیت قضایی زندانیان می توان به آنهایی که استحقاق و شرایط لازم را دارند کمک کرد که در همه موارد بازدید این اتفاق می افتد و بسیاری از زندانیان از امتیازات قانونی بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: ازجمله نتایج این بازدید ها می توان به آزادی ۸۱ مددجو، موافقت با آزادی مشروط ۴۳ نفر، موافقت با مرخصی منجر به آزادی ۶۰ نفر، موافقت با درخواست عفو ۷ نفر، موافقت با تعلیق مجازات ۲۳ نفر، اعطای مرخصی به یک هزار و 173 نفر، موافقت با اشتغال ۵۹ نفر و موافقت با درخواست پابند الکترونیک ۵۲ نفر اشاره کرد.

گفتنی است مسولین قضایی در مرکز استان در پایان بازدید از پروژه های در حال ساخت زندان مرکزی ارومیه از جمله حسینیه بزرگ جدید الاحداث، زورخانه، ورزشگاه، کتابخانه و نیز کارگاه‌های اشتغال دیدن کردند.

انتهای پیام/


برچسب ها: قاضی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *