رئیس کل دادگستری زنجان: دادگاه‌ها در آرای خود به صدور مجازات‌های بازدارنده برای جرم سرقت توجه داشته باشند

15:45 - 15 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۳۳۵۸۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به بخشنامه دادستانی کل کشور مبنی بر افزایشی بودن بزه سرقت در سطح کشور گفت: در این بخشنامه تأکید بر برخورد با این جرم مطابق قوانین جاری است و دادگاه‌ها در آرای خود به صدور مجازات‌های بازدارنده توجه داشته باشند.

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی در چهارمین جلسه کمیسیون ماده 27 ساماندهی زندانیان که با حضور دادستان، معاونان دادگستری، روسا و دادستان های حوزه های قضایی ابهر و خرمدره در زندان ابهر برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش ها و زحمات اعضای ستاد در پیگیری و اجرای مصوبات جلسات این کمیسیون گفت: تعیین تکلیف بازداشت های موقت و محکومان مالی جزو اولویت های قوه قضاییه است که توجه به این امر در دستور کار دادگستری استان زنجان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه سرقت دومین جرم استان زنجان است، افزود: استفاده از ارفاقات قانونی نباید شامل سارقین شود چرا که با آزادی این افراد برای جامعه نا امنی و مردم مزاحمت و خسارت ایجاد می شود که دادستان ها به این مقوله عنایت داشته باشند .

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به بخشنامه دادستانی کل کشور مبنی بر افزایشی بودن بزه سرقت در سطح کشور اظهار کرد: در این بخشنامه تأکید بر برخورد با این جرم مطابق قوانین جاری است و دادگاه‌ها در آرای خود به صدور مجازات‌های بازدارنده توجه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی همچنین با اشاره به بخشنامه معاون اول قوه قضاییه مبنی بر بررسی و معرفی زندانیان به محل اقامتشان گفت: اداره کل زندان های استان و کمیسیون ماده 27 ساماندهی زندانیان با جدیت پیگیر این موضوع و اجرای دقیق این بخشنامه باشد.

لازم به ذکر است در ادامه این جلسه، رئیس کل دادگستری زنجان به همراه اعضای کمیسیون ماده ۲۷ ساماندهی زندانیان، ضمن دیدار چهره به چهره با زندانیان از نزدیک در جریان مشکلات زندانیان قرار گرفتند و دستورات لازم برای بررسی و حل مشکلات صادرکردند .

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگاه زنجان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *