رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: حمایت از خانواده تکلیف همگانی است

17:26 - 14 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۳۲۱۶۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: حمایت از خانواده که اصلی‌ترین هسته اجتماع را تشکیل می دهد، تکلیف همگانی است خصوصاً این تکلیف در قضات رسیدگی کننده باید نمود بیشتری داشته باشد.

خبرگزاری میزان- ناصر عتباتی در جلسه ای که با حضور تعدادی از معاونان وی در مجتمع خانواده ارومیه تشکیل شد سرپرست جدید مجتمع خانواده ارومیه را معرفی کرد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در این جلسه گفت: شعب خانواده مشکلات خاص خود را دارند و مدیریت آنها هم کاری دشوار و سخت است.

عتباتی با بیان اهمیت دادگاه خانواده گفت: کار در دادگاه خانواده حساسیت های ویژه ای دارد که به‌طور مستقیم با نهاد خانواده در ارتباط است و نیازمند وسواس و دقت نظر بیشتری است.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در ادامه گفت: تلاش ها بر این است که دادگاه خانواده را خصوصاً از جهت نیروی انسانی تقویت کنیم.

عتباتی از قضات حاضر در جلسه خواست تا در حد توان پرونده های مطرح بین زوجین را به سمت و سوی سازش و اصلاح ذات البین سوق دهند و اولویت را در امر سازش قرار دهند.

وی ادامه داد: حمایت از خانواده که اصلی ترین هسته اجتماع را تشکیل می دهد تکلیف همگانی است خصوصاً این تکلیف در قضات رسیدگی کننده باید نمود بیشتری داشته باشد و باید از ظرفیت سایر نهادهای فرهنگی مثل بهزیستی و امور بانوان و غیره هم در جهت اصلاح امور خانواده های مشکل دار بهره گرفت.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی استفاده از ظرفیت شواهای حل اختلاف و صلح یاران را هم در برقراری سازش بین خانواده ها و جلوگیری از متلاشی شدن بنیان خانواده بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: باید رویکردها در امور خانواده با توجه به واقعیت های زندگی باشد و خانواده ها را در این امر متوجه سازیم.

در پایان این مراسم با تقدیم لوح تقدیر توسط عتباتی از زحمات حجت الاسلام و المسلمین عیسی قلی زاده تقدیر و با اهدای حکم آرش محمدیان،وی به عنوان سرپرست جدید مجتمع خانواده ارومیه معرفی شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری خانواده

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *