کشف ۲۵ هزار لیتر روغن مایع بدون مجوز قانونی در چابهار

15:41 - 14 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۳۱۹۲۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سیستان و بلوچستان گفت: مأموران انتظامی چابهار بر اساس اخبار دریافتی مبنی بر قاچاق روغن به وسیله یک دستگاه خودرو تریلی که از مشهد بارگیری و قصد تخلیه در یکی از روستاهای مرزی اطراف شهر نگور را داشت، ۲۵ هزار لیتر روغن مایع خوراکی بدون مجوز قانونی آماده قاچاق کشف کردند.

خبرگزاری میزان- موسی عباس زاده محمودی اظهار کرد: مأموران معاونت اطلاعات انتظامی شهرستان چابهار با عنایت به اخبار دریافتی مبنی بر قاچاق روغن به وسیله یک دستگاه خودرو تریلی که از مشهد بارگیری و قصد تخلیه در یکی از روستاهای مرزی اطراف شهر نگور را داشت، جهت بررسی موضوع طی هماهنگی با تعزیرات این شهرستان به آدرس اعلامی مراجعه کردند.

وی افزود: در این راستا مأموران در اجرای طرح عملیاتی کمین با رویت خودروی مذکور با شگردهای پلیسی خودرو را متوقف و در بازرسی از خودرو مقدار ۲۵ هزار لیتر روغن مایع خوراکی بدون مجوز قانونی آماده قاچاق را کشف کردند.

محمودی در ادامه توضیح داد: پس از توقیف خودرو تحویل روغن های کشف شده به اداره اموال تملیکی متهم به همراه پرونده تشکیل شده جهت تحقیقات بیشتر و اعمال قانون به تعزیرات حکومتی شهرستان چابهار معرفی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: با عنایت به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر مبارزه با این پدیده شوم وظیفه همه ارگان های نظارتی و اجرایی است این اداره کل رسیدگی دقیق تر و تسریع در روند پرونده های قاچاق کالا و ارز را در دستور کار خویش قرار داده است.

وی تصریح کرد: به گفته رهبرمعظم انقلاب همه دستگاه‌ها تکلیف شرعی و هم قانونی دارند که با این پدیده قاچاق و سوداگران این امر با تمام ظرفیت خود مبارزه کنند، پس بهترین راه این است که یک راهبرد منسجم و اصولی را در پی گیرند و با هماهنگی و اتحاد پای کار آماده تا جلوی این پدیده شوم را گیرند.

محمودی در ادامه گفت: در همین راستا رئیس شعبه رسیدگی کننده به پرونده با عنایت به عدم ارائه مدارک و مستندات قانونی توسط متهم به شعبه قاچاق کالا را محرز دانست و از همین حیث راننده متخلف را علاوه بر ضبط روغن های کشف شده به میزان 5 میلیارد و ۵۵۲ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: روغن چابهار

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *