یک محکوم به قصاص در آبادان با پویش «به عشق حسین(ع) می‌بخشم» به زندگی بازگشت

11:38 - 14 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۳۱۱۵۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان گفت: با تلاش و کوشش اعضای شورای حل اختلاف ویژه عشایر ، ستاد صبر و همیاران صلح ، یک محکوم به قصاص در آبادان با پویش به عشق امام حسین می بخشم مورد گذشت و بخشش اولیای دم قرار گرفت.

علیرضا باوی در گفت‌وگو با میزانگفت: ۲ طایفه چند سال پیش در آبادان بدلیل اختلافات گذشته باهم درگیر می شوند و در این نزاع یک نفر جان خود را از دست داد و پس از وقوع این حادثه تنش و اختلاف بین آنها بیشتر شده و پیرامون این موضوع پرونده های متعددی در دادسرا و دادگاه های این شهرستان تشکیل شد.

وی افزود: پس از طی مراحل قانونی نهایتا متهم به قصاص محکوم و پرونده او جهت اجرای حکم ارجاع داده شد که با توجه به پشیمانی محکوم از بزه خود و درخواست خانواده وی از شورای حل اختلاف جهت وساطت و حل و فصل موضوع با دستور مقام قضایی پرونده به شورای حل اختلاف ویژه عشایر جهت اخذ رضایت از اولیای دم و همچنین صلح و سازش بین ۲ طایفه ارسال شد.

باوی در ادامه اظهار کرد: در راستای اصلاح ذات البین و گسترش فرهنگ صلح و سازش ، دبیر خانه شورای حل اختلاف ویژه عشایر ضمن تشکیل کارگروهی مجرب و استفاده از ظرفیت ستاد صبر و همیاران صلح، مذاکرات فراوانی بزرگان طایفه اولیای دم و همچنین با اولیای دم ، زمینه را برای مصالحه فراهم کردند.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه خانواده اولیای دم در ماه عزاداری و سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و ۷۲ تن از یاران با وفایش، به حرمت این امام همام در قالب پویش به عشق امام حسین(ع) می بخشم، از قصاص صرف نظر کرد و زندگی دوباره به او بخشید که این پرونده پس از سال ها با صلح و سازش بین این ۲ طایفه مختومه شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: قصاص

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *