توصیه فرمانده مرزبانی فراجا به اعزام زائران از مرزی غیر از مهران/ پرداخت وام قرض الحسنه به زائران اربعین

10:38 - 14 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۳۱۱۰۴
دسته بندی: جامعه ، عمومی
آخرین خبرها از زائران اربعین حسینی را در این خبر بخوانید.

خبرگزاری میزان -  سردار احمد علی گودرزی فرمانده مرزبانی فراجا به زائران اربعین توصیه کرد به پایانه‌های مرزی دیگری غیر از مهران مراجعه کنند و گفت: در حال حاضر زائران می‌توانند به غیر از مرز مهران از پایانه های مرزی خسروی، چذابه، شلمچه، تمرچین و باشماق برای سفر به عراق تردد کنند.

فرمانده مرزبانی فراجا به زائران اربعین توصیه کرد به پایانه‌های مرزی دیگری غیر از مهران مراجعه کنند و گفت: در حال حاضر زائران می‌توانند به غیر از مرز مهران از پایانه های مرزی خسروی، چذابه، شلمچه، تمرچین و باشماق برای سفر به عراق تردد کنند.

گودرزی ادامه داد: در حال حاضر از ساعت ۶:۳۰ صبح تا ۶:۳۰ بعد از ظهر از این پایانه مرزی عبور و مرور زائران انجام می شود البته در تلاش هستیم که با رایزنی با مقامات عراقی ساعت عبور و مرور از این پایانه مرزی را  افزایش دهیم.

تلاش مرزبانان برای بازگشایی مسیر تردد زائران

بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه گفت: شکر خدا با تلاش و پيگيری‌های مسئولان استان و تلاش شبانه روزی نيروی مرزبانی فعاليت های مسير تردد زائران، موکب‌ها، ناوگان حمل و نقل عمومی و خدمت رسانی به زوار در بهترين نحو ممکن در حال انجام است و هيچ گونه مشکلی مشاهده نمی‌شود.

مرز شلمچه برای خروج اتباع غیرایرانی به سمت کربلا پیش‌بینی شده است

 سید کریم حسینی در خصوص شرایط مرزی استان خوزستان در ایام اربعین گفت: 2 مرز شلمچه و چزابه آمادگی پذیرایی از زائران را دارد و مواکب در داخل مسیر فعال شده اند و با آرامش خوبی زائران در حال عبور از مرز هستند.

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان تصریح کرد: مرز شلمچه مرزی است که برای خروج اتباع غیر ایرانی به سمت کربلا پیش بینی شده و در حال حاضر نیز تدابیر  لازم برای این موضوع اندیشیده شده است.

برپایی موکب‌های وزارت دفاع در نقاط مرزی شلمچه، چذابه و مهران

امیر دریادار خواجه امیری، رئیس ستاد اربعین وزارت دفاع گفت: امسال وزارت دفاع بر اساس هماهنگی با ستاد مرکزی اربعین وزارت کشور و در چارچوب ستاد هماهنگی اربعین حسینی ستاد کل، در سه منطقه شلمچه، چذابه و مهران اقدام به برپایی موکب هایی جهت خدمت رسانی مورد نیاز برای زائران امام حسین (ع)در ایام اربعین حسینی نموده است.

وی تصریح کرد: این اقدامات با محوریت معاونت منابع انسانی وزارت دفاع و‌همکاری بخش های دیگر این سازمان در حال انجام است . تامین بخشی از آب آشامیدنی، حمل ونقل و ایجاد سایه بان برای اقامت زوار در دستورکارقرارگرفته است.

رئیس ستاد اربعین وزارت دفاع ادامه داد: تسطیح بخشی از جاده مهران توسط معاونت مهندسی و شرکت راه سازی وزارت دفاع صورت گرفته و در حال تکمیل برخی از زیر ساخت ها جهت اسکان راحت زوار هستیم.

زائران اربعین حسینی (ع) تا سقف ۵ میلیون تومان وام قرض الحسنه می‌گیرند

 احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تا سقف ۵ میلیون تومان تسهیلات برای حضور زمینی زائران اربعین حسینی (ع) در بزرگترین اجتماع بشری جهان از سوی بانک‌های زیرمجموعه این وزارتخانه پیش بینی شده است.

وی افزود: به منظور پرداخت این وام، پس از هماهنگی هایی که با سازمان برنامه و بودجه، سازمان حج و زیارت، ستاد مرکزی اربعین، پلیس گذرنامه و بانک ها صورت گرفت، زائران سرپرست خانواری که یارانه دریافت می کنند، پس از درخواست این تسهیلات در سامانه حج و زیارت (سماح) در صورتی که از مرزهای زمینی خارج شوند، مبلغ این تسهیلات به صورت خودکار و بدون نیاز به مراجعه به بانکها به حساب یارانه آنها واریز شده و با اقساط یکساله از یارانه آنها کسر خواهد شد و درخصوص زائرانی که سرپرست خانوار نیستند امکان بهره مندی از این تسهیلات با رضایت سرپرست خانوار فراهم خواهد شد.

وزیر اقتصاد میزان این تسهیلات را برای سرپرست خانوار ۳ میلیون تومان، سرپرست خانوار همراه با یک نفر از اعضای خانوار تحت پوشش او ۴ میلیون تومان و سرپرست خانوار و ۲ نفر یا بیشتر از اعضای خانوار تحت پوشش او ‌۵ میلیون تومان اعلام کرد. 

اضافه‌ شدن ۲ مرکز صدور گذرنامه در تهران

سردار مهدی حاجیان سخنگوی فراجا از اضافه شدن ۲ مرکز دیگر صدور گذرنامه در جنت آباد و شهر ری از امروز بعد از ظهر خبر داد و گفت: تا کنون ۳۵۰ هزار گذر ویژه موقت اربعین صادر و ۳۱۰ هزار گذر ویژه اربعین تحویل پست شده است.

برقراری ۶۵۰ پرواز برای اعزام و بازگشت زائران اربعین حسینی (ع)

غلامرضا رستمیان مسئول عملیات اربعین اظهار کرد: تا این لحظه برای پروازهای اربعین که از تاریخ ۱۵ تا ۳۰ شهریور انجام خواهد شد، ۶۵۰ پرواز در نظر گرفته شده است که تعداد ۳۲۵ پروازعملیات رفت و ۳۲۵ پرواز برای  برگشت مجوز گرفته اند.

مشاور اجرائی مدیرعامل در امور فرودگاه های کشور بیان کرد: برای شهرهای ارومیه، ایلام، بوشهر و اهواز مجوز پرواز صادر شده است و پیش از این نیز برای شهرهای تبریز، ساری، کرمانشاه، رشت، گرگان، یزد، اصفهان ، لامرد، لار، کرمان، شیراز، مشهد و مهرآباد تهران مجوز صادر شده بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *