بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا چه وقتی است؟

8:53 - 14 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۳۰۸۴۸
متخصصان می‌گویند بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا اواخر شهریور تا اوایل مهر ماه است.

خبرگزاری میزان _ روزنامه همشهری نوشت: آنفلوانزا از بزرگ‌ترین بیماری‌های تنفسی در قرن گذشته بوده و دنیا ۴ پاندمی این بیماری را تجربه کرده است. هر چند که این بیماری علائمی مشابه با سرماخوردگی دارد اما شدیدتر، جدی‌تر و مهم‌تر از ویروس‌های سرماخوردگی است.

این بیماری بسیار پر سر و صداست و با تب و سردرد شدید بروز می‌کند و تدریجا بعد از یک هفته تخفیف پیدا می‌کند. البته با شیوع کرونا در جهان و به دلیل اجرای محدودیت‌ها و رعایت شدید پروتکل‌های بهداشتی، این بیماری در 2 سال گذشته شیوع کمتری داشته، اما به گفته متخصصان در پاییز و زمستان احتمال شیوع این بیماری بیشتر خواهد بود.

به تاکید متخصصان افراد در صورت ابتلا به آنفلوانزا می‌توانند از درمان‌های حمایتی مانند استراحت، نوشیدن مایعات گرم، استفاده از مسکن و آنتی هیستامین، بیماری را کنترل کنند اما افراد که بیماری‌های زمینه‌ای یا فرم شدید بیماری را دارند، باید به پزشک مراجعه کنند.

همچنین به تاکید آمیتیس رمضانی، مدیر گروه تحقیقات بالینی انستیتو پاستور با توجه به اینکه ویروس کرونا و ویروس آنفلوانزا از جمله ویروس‌های تنفسی هستند، از این به بعد، علائم کرونا می‌تواند با علائم آنفلوانزا اشتباه شود، بنابراین افتراق این دو بیماری به دلیل تفاوت درمان آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *