روایت رسانه انگلیسی از تهدید امیدهای فوتبال ایران برای شگفتی‌سازی در جام جهانی با درگیری‌های داخلی

11:11 - 13 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۹۵۹۱
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
خبرگزاری رویترز در گزارشی به بررسی انتخاب مهدی تاج به عنوان رییس فدراسیون فوتبال ایران و احتمال تغییرات در نیمکت تیم ملی پرداخت.

خبرگزاری میزان - خبرگزاری رویترز در گزارشی به بررسی انتخاب مجدد مهدی تاج به عنوان رییس فدراسیون فوتبال ایران و احتمال بازگشت کارلوس کی‌روش و جانشینی دراگان اسکوچیچ پرداخت که در زیر می‌خوانید.

فوتبال دوستان ایرانی امیدوارند 24 سال پس از پیروزی به یاد ماندنی مقابل آمریکا در جام جهانی 1998 فرانسه، تاریخ برای آن‌ها در آذر ماه امسال دوباره با پیروزی مقابل رقیب سیاسی در قطر تکرار شود.

در حالی که تیم‌های فوتبال ایران و آمریکا در حال آماده‌سازی برای رویارویی در جام جهانی هستند، دولت‌های این دو کشور بر سر احیای توافق هسته‌ای 2015 ایران درگیرند.

انتخاب مجدد مهدی تاج در روز سه‌شنبه هفته گذشته به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال ایران، این انتظار را افزایش داده که اسکوچیچ در حالی که کمتر از 3 ماه تا شروع جام جهانی باقی مانده، شغل خود را از دست دهد، از همین رو رسانه‌های ورزشی در ایران از کی‌روش، سرمربی سابق رئال مادرید که در جام جهانی 2014 برزیل و 2018 روسیه توسط تاج برای هدایت ایران به خدمت گرفته شد، به عنوان کاندیدای اصلی برای جانشینی اسکوچیچ نام می‌برند.

این در حالیست که طرفداران حضور مربی داخلی روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران از مربیانی مانند امیر قلعه‌نویی و جواد نکونام به عنوان گزینه‌های داخلی جانشینی اسکوچیچ یاد می‌کنند. از سوی دیگر بازیکنان تیم ملی ایران هم به دو دسته طرفداران اسکوچیچ و نفراتی که مایل به تغییر وی هستند، تقسیم شده‌اند.

پس از آنکه اسکوچیچ ماه گذشته برای مدتی کوتاه از هدایت تیم ملی فوتبال ایران کنار گذاشته شد، با آینده‌ای مبهم روبرو شده است؛ این در حالیست که وی توانست ایران را برای ششمین بار روانه جام جهانی کند و در 18 بازی تنها متحمل 2 شکست شد.

اسکوچیچ هم که به صورت مستقیم جواب رسانه‌ها را نداد با انتشار متنی در فضای مجازی اعلام کرد در برابر توهین‌ها و فشارهای داخل فوتبال ایران مقاومت می‌کند تا ثابت کند که توانایی راهیابی این کشور به فینال جام جهانی را دارد.

نمونه مشابه همین اتفاقات در آستانه جام جهانی قطر، قبلاً در جام جهانی 1998 فرانسه هم برای فوتبال ایران رخ داد و ایرانی‌ها با چنین شرایطی غریبه نیستند چرا که تیم ملی فوتبال ایران در 6 ماه منتهی به جام جهانی 1998 و دیدار برابر آمریکا 3 بار مربی خود را تغییر دادند. در حالی که ویرای برزیلی برای اولین بار در 2 دهه گذشته ایران را راهی جام جهانی کرده بود بلافاصله پس از قرعه کشی رقابت‌ها در مارسی کنار گذاشته شد و تومیسلاو ایویچ، مربی کهنه‌کار کروات جایگزین او شد.

این پایان کار نبود و ایویچ که سابقه قهرمانی در لیگ‌های یوگسلاوی، فرانسه، هلند، بلژیک و پرتغال را داشت چند هفته مانده تا عزیمت تیم ملی به فرانسه کنار گذاشته شد و جلال طالبی جانشین او شد. طالبی، که تجربه مربیگری‌اش محدود به فعالیت در سنگاپور، امارات و اندونزی بود، به هیچ عنوان تجربه یا رزومه ایویچ را نداشت، اما با این حال تیم ملی فوتبال ایران با مربیگری طالبی موفق به پیروزی 2 بر یک مقابل آمریکا شد تا مردم در سراسر ایران به جشن و پایکوبی بپردازند.

با وجود پیروزی مقابل آمریکا، تیم ملی ایران با حضور ستاره‌هایی مانند علی دایی، خداداد عزیزی و کریم باقری که هنوز هم در ایران از آن‌ها به عنوان اسطوره و الگو یاد می‌شود، از گردونه رقابت‌های جام جهانی کنار رفت.

تیم ملی فعلی ایران، به رهبری دو لژیونر سرشناس خود یعنی مهدی طارمی و سردار آزمون که سر دسته مخالفان و موافقان اسکوچیچ هستند؛ می‌تواند با وجود تمام این چالش‌ها در گروهی که انگلیس، آمریکا و ولز در آن حضور دارند، هیجان ایجاد کند و معادلات را به هم بزند.

ایران در 5 بازی قبلی حضورش در جام جهانی هرگز موفق به صعود به دور حذفی نشده و با اینکه هواداران در این کشور منتظر نخستین صعود تیم کشورشان به دور دوم جام جهانی هستند، اما آشفتگی‌ها در پشت صحنه خطری جدی برای بلندپروازی فوتبال ایران برای نمایش درخشان و شگفت‌انگیر در جام جهانی قطر به حساب می‌‌آید.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *