خروج بیش از ۴۲۰ هزار زائر از مرز‌های کشور/ پیش‌بینی جابه‌جایی 100 هزار زائر با 1000 پرواز

9:01 - 13 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۹۳۳۲
دسته بندی: جامعه ، عمومی
آخرین خبرها از زائران اربعین حسینی را در این خبر بخوانید.

خبرگزاری میزان - مهدی افندی زاده معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود با توجه به تقاضای بالای زائرین امسال پنج میلیون زائر به مقصد عراق و کربلا را داشته باشیم گفت: با توجه به پیش بینی‌ها حدود یک تا یک و نیم میلیون نفر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی باید جا به جایی شوند. و در کل ۹۵ درصد سفرها از طریق بخش حمل و نقل جاده‌ای انجام شود.

سردار مهدی حاجیان معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی کشور نیز با بیان اینکه تقاضای صدور گذر نامه افزایش ده برابری داشته است گفت: در حوزه ترافیکی هزار و ۴۰۰ تیم پلیس راهی داریم و هفت هزار و ۱۳۴ واحد گشتی پلیس راهی را پیش بینی کردیم و همچنین از ظرفیت بالگرد‌ها و پهپاد‌ها استفاده می‌کنیم که حدوداً ۳۵ بالگرد و پهپاد را پیش بینی کرده ایم که بتوانیم به یک اشراف ترافیکی برسیم و تمام محور‌های مواصلاتی را از طریق دوربین‌ها تحت کنترل داریم و در شهر‌های مرزی هم مرکز مانیتورینگ کاملا فعال است و مسیر ترافیک را از مبدا تا مقصد مانیتور می‌کنیم.

پیش‌بینی جابه‌جایی 100 هزار زائر از طریق حمل و نقل هوایی

 محمد محمدی‌بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه  ۱۵ شرکت هواپیمایی را برای جابه‌جایی زائران اربعین حسینی به کار گرفتیم ادامه داد: پیش‌بینی ما ۲۵۰ پرواز برنامه‌ای و ۷۵۰ پرواز فوق‌العاده است که در مجموع به ۱۰۰۰ پرواز می‌رسد. درواقع پیش‌بینی کردیم که می‌توانیم میانگین ۱۰۰ هزار مسافر را در بازه زمانی ۱۵ روز جابه‌جا کنیم که تقریبا دو برابر ظرفیت سال گذشته است.

جزئیاتی از پرداخت کمک هزینه سفر اربعین به بازنشستگان تأمین‌اجتماعی

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی در نظر دارد تا با پرداخت تسهیلات 120 میلیون ریالی به تعدادی از بازنشستگان و مستمری‌‍‌بگیران، زمینه‌ی حضور این عزیزان را در اربعین سال جاری فراهم آورد.

اسفندیاری ادامه داد: ثبت‌نام متقاضیان توسط دفاتر کانون‌های بازنشستگی در سطح استان صورت پذیرفته و کانون‌ها ضمن دریافت تعهدنامه و اخذ برگه تائیدیه ثبت‌نام زائر در سامانه سماح نسبت به تکمیل لیست ثبت‌نام اقدام نموده و مدارک مذکور را جهت قرعه‌کشی به اداره‌کل استان مربوطه ارسال می‌کنند.

راه‌اندازی 15 مرکز درمان بین راهی هلال‌احمر در مسیر نجف تا کربلا

سید علی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت از راه‌اندازی 15 مرکز درمانی بین راهی در مسیر نجف اشرف تا کربلای معلی در مراسم پیاده روی اربعین خبر داد و گفت:  پایگاه شماره یک در عمود 112، پایگاه شماره 2 عمود 244 بیمارستان امل، پایگاه شماره 3 عمود 285، پایگاه شماره 4 عمود 320همکاری با عتبه علویه، پایگاه شماره 6 عمود 494، پایگاه شماره 7 عمود 527، پایگاه شماره 8 عمود 578 بیمارستان حیدریه، پایگاه شماره 9 عمود 798، پایگاه شماره 10 عمود 952، پایگاه 11 عمود 1080، پایگاه شماره 12 عمود 1092، پایگاه شماره 13 عمود 1120، پایگاه شماره 14 عمود 1222 و پایگاه شماره 15 عمود در 1031 راه‌اندازی شده است.

وی افزود: پایگاه های شماره یک و 10 به صورت 16 ساعته و سایر مراکز به صورت 24 ساعته به ارائه خدمات درمانی به زائران حسینی خواهند پرداخت.

ممنوعیت موقت ثبت گوشی همراه ورودی از عراق

سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک گفت: بر اساس مصوبات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ریاست جمهوری، مصوبات کارگروه رجیستری وزارت صمت و مکاتبه رییس ستاد اربعین و معاون وزیر کشور به گمرک، تا پایان شهریور سال جاری، ثبت گوشی تلفن همراه با رویه مسافری از مبدا عراق ممنوع اعلام شده است و رجیستر تلفن همراه در مبادی ورودی و گمرکی برای مسافرانی که از عراق باز می گردند انجام نخواهد شد.

اعزام زائران اربعین از پایانه تمرچین برای نخستین بار

وحید جلال زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت گفت: پایانه مرزی تمرچین آذربایجان غربی برای نخستین بار مسیر اعزام زائران اربعین حسینی خواهد بود. زیرساخت‌هایی لازم برای خدمات رسانی و عبور آسان و با آرامش زائران از پیرانشهر و پایانه تمرچین مهیا شده است.

وی پیش بینی کرد که200 هزار نفر از این پایانه برای حضور در راهپیمایی اربعین عبور کنند.

خروج بیش از ۳۸۴ هزار زائر اربعین از مرز‌ها

سردار محمد شرفی، فرمانده قرارگاه اربعین فراجا گفت: از ابتدای ماه صفر تا روز گذشته، ۳۸۴ هزار و ۴۲۴ زائر از مرز عبور کرده اند که  از این تعداد ۱۷۰ هزار نفر از مرز مهران، ۹۰ هزار نفر از مرز شلمچه، ۹ هزار و ۶۰۰ هزار نفر از مرز خسروی، ۳۰ هزار نفر از مرز چذابه و باقی زائران از سایر مرز‌ها همچون مرز باشماق و تمرچین و همچنین از فرودگاه حضرت امام ۵۹ هزار نفر، از مرز خارج و راهی زیارت حرم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) شده اند.

فروش قطار تهران - کربلا از طریق آژانس‌های منتخب و تنها برای کاروان‌ها

مدیر عامل شرکت راه‌آهن در رابطه با قطار تهران- کربلا که صبح امروز حرکت خود را آغاز کرد، گفت: حرکت این قطار فعلا به مدت سه ماه به صورت آزمایشی بوده و در این مدت هفته‌ای یک رام قطار از تهران تا کربلا و بالعکس خواهیم داشت.

صالحی گفت: این قطار فعلا به صورت کاروانی بوده و خرید بلیت از آژانس‌های منتخب انجام می‌شود.

همراه داشتن داروهای حاوی مخدر در سفر به عراق ممنوع است

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت:  زائران بیماری که از داروهای اعصاب و روان به‌عنوان داروهای کنترلی استفاده می‌کنند، حتما برای حمل داروهای مورد نیاز خود در سفر به عراق، نسخه پزشک همراه داشته باشند تا در صورت کنترل ماموران در گیت‌های ورودی به این کشور با مشکلی مواجه نشوند.

سیدعلی مرعشی داروهای ممنوعه را شامل داروهای حاوی مورفین، متادون، دیازپام، استامینوفن کدئین، ترامادول، هیدروکدون بی تارتارات، هیدرومورفون، مپریدین هیدروکلراید و …عنوان و تاکید کرد: ممکن است برخی داروهای تخصصی و مورد نیاز زائران در مراکز درمانی و دارویی هلال‌احمر موجود نباشد بنابراین لازم است که زائران مصرف کننده داروهای خاص، ۲ برابر نیاز دارویی خود در مدت زمان سفر، دارو به همراه داشته باشند.

استقرار هشت بیمارستان صحرایی در مرزها

وزیر بهداشت گفت: هفت فروند بالگرد اورژانس،  200 دستگاه آمبولانس، ۳۵ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۲۰ دستگاه موتورلانس و همچنین هشت بیمارستان و درمانگاه صحرایی برای مراقبت های بهداشتی و درمانی از زائران اربعین در بخش های مختلف مرزها مستقر شده اند.

بهرام عین اللهی ادامه داد: سه فروند هواپیمای بال ثابت در فرودگاه های جیرفت و تهران برای انتقال بیماران احتمالی اربعین در نظر گرفته شده است، این هواپیماها ظرفیت ۵۰ تا ۱۰۰ تخت را دارد.

 ورود سه هزار کامیون به خاک عراق

رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: از اول صفر تا ظهر امروز بیش از ۴۲۰ هزار نفر زائر از مرز‌های کشور خارج شده اند که حدود ۳۰ درصد نسبت به سال ۹۸ افزایش دارد.

 میراحمدی با بیان اینکه ۷ هزار و ۲۰۰ کامیون مربوط به موکبداران در اربعین امسال به عراق می‌روند؛ گفت: سه هزار کامیون تاکنون وارد خاک عراق شده است و ۴ هزار و ۲۰۰ کامیون دیگر هم در نوبت ورود هستند.

انتهای پیام/


برچسب ها: پلیس اربعین

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *