تمام وزارتخانه‌ها مکلف به ساخت مسکن برای کارکنان خود شدند

23:18 - 12 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۹۱۹۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
وزیر راه و شهرسازی گفت: در جلسه شورای عالی مسکن مقرر شد تمام وزارتخانه ها از طریق اراضی خود اقدام به ساخت مسکن برای کارکنان خود کنند.

خبرگزاری میزان_ رستم قاسمی در ارتباط با بخش خبر ۲۱ گفت: قبل از ظهر امروز، شورای عالی مسکن به ریاست معاون اول رئیس جمهور و وزاری مربوطه تشکیل و چند موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این جلسه درباره نحوه تامین مسکن برای دهک های پایین جامعه مانند افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد تصمیم گیری و مقرر شد دولت کمک کند تا سهم وام این بخش، از محل صندوق ملی مسکن پرداخت شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و‌ بهزیستی در دست ساخت است که حداکثر ظرف یک سال آینده واگذار خواهد شد.

قاسمی افزود: همچنین موضوع کمک دولت برای پرداخت وام به دهک های یک تا سه هم در جلسه بعدی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: طی صحبت هایی که امروز انجام شد با تمامی وزارتخانه های کشور در قالب قراردادی توافق شد تا از طریق اراضی خود دستگاه ها، اقدام به ساخت مسکن برای کارکنان خود کنند. البته این توافقنامه را چند ماه پیش با وزرا امضاء کردیم و بعضی از وزارتخانه ها هم مقداری کار را شروع کردند که آقای مخبر تاکید داشتتند که وزرا باید برای کارکنان خود هرچه سریعتر طبق این توافقی که با وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته، برنامه ساخت واحدهای مسکونی برای پرسنل خود را عملیاتی کنند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تامین مسکن کارکنان دولت در قالب قانون نهضت ملی مسکن قرار دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *