رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سرگردانی زائران در تهیه بلیت پروازهای اربعین

14:44 - 12 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۸۵۲۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
فروش بلیت پروازهای اربعین که قرار بود از ساعت 8 امروز صبح آغاز شود با اختلالاتی همراه بوده و زائران در تهیه بلیت با مشکل روبرو هستند.

خبرگزاری میزان - فروش بلیت پروازهای اربعین با قیمت مصوب از امروز 12 شهریور ماه با نرخ مصوب 6 میلیون تومان برای بازه 15 تا 30 شهریورماه آغاز شد.

برای مسیرهای پروازی مشهد ـ نجف ـ مشهد، کرمان ـ نجف ـ کرمان، یزد ـ نجف ـ یزد و زاهدان ـ نجف ـ زاهدان قیمت بلیت 7.6 میلیون تومان است.

باتوجه به اعلام سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر فروش بلیت در مسیر تهران- نجف و تهران- بغداد از صبح امروز ۱۲ شهریور اما مراجعات متقاضیان نشان می دهد بلیت هواپیما در هر دو مسیر نجف و بغداد از مبدا تهران موجود نیست ویا به سختی پیدا می شود.

این درحالی است که حسن خوشخو معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری گفته است فروش بلیت پروازهای اربعین همچنان ادامه دارد و در زمان حاضر سه شرکت ایرتور، آتا و قشم‌ایر در حال فروش بلیت پروازهای اربعین هستند.

وی معتقد است با توجه به قیمت بلیت رفت و برگشت پروازهای اربعین، درخواست بسیار زیادی برای سفر به عتبات عالیات وجود دارد.

بر اساس برآورد صورت گرفته حدود 5 میلیون نفر در اربعین امسال به عراق سفر می‌کنند؛ بافرض تقاضای 10 درصدی برای سفر هوایی حدود 500 هزار تقاضا پیش‌بینی می‌شود، این در حالی است که این صنعت بیشتر از 100 هزار تقاضا را نمی‌تواند پاسخ دهد.

بررسی‌ها نیز نشان می‌دهد با افزایش تقاضا سایت های فروش شرکت‌های هواپیمایی با مشکلاتی همراه شده است و افراد نمی توانند از سایت ها بلیت تهیه کنند.

روز گذشته حسام قربانعلی سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی از آغاز فروش گروهی و غیر گروهی بلیت در دفاتر فروش این شرکت شامل دفتر مرکزی هما در فرودگاه مهرآباد و همچنین دفتر خیابان استاد نجات اللهی خبر داده بود که گویا فروش در این مراکز نیز با اختلال روبرو شده است.

سازمان هواپیمایی در ابلاغیه شماره ۳ خود به شرکت‌های هواپیمایی درباره پروازهای اربعین هشدار داده است در صورت بروز تخطی از این بخشنامه مسؤولان شرکت هواپیمایی به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *