رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آزادی 86 زندانی با همت شورای‌اختلاف یزد در یک‌ماه

13:04 - 12 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۸۱۹۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد، اعلام کرد: در تیرماه سال‌جاری با تلاش و همت شوراهای حل اختلاف ویژه زندانیان استان موجبات آزادی 86 زندانی فراهم شد.

محمد رضا حداد در گفت‌وگو با میزان، در رابطه با میزان آزادی زندانیان در مردادماه سال‌جاری اظهارکرد: به مناسبت فرار رسیدن هفته قوه قضاییه در تیرماه، همکاران شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان‌ها جهت آزادی زندانیان تلاش بیشتری کردند.

وی با بیان اینکه به محض بازداشت هر فرد متهم پرونده‌ای برای وی در شورای حل احتلاف هر زندان تشکیل شده و طرفین برای مصالحه دعوت می‌شوند، افزود: در بیشتر اوقات رضایت شاکی تلفنی جلب می شود.

رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد، در ادامه در بحث خسارات معنوی معمولا شکات سریعتر رضایت می دهند، اضافه کرد: در سایر موارد مانند سپردن تامین نیز محکومان در نهایت با وثیقه آزاد می‌شوند.

حداد ابراز کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از 200 زندانی با محکومیت‌های مختلف با تلاش اعضا شوراهای حل اختلاف استان یزد از نعمت آزادی برخوردار شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه شعب شوراهای حل اختلاف ویژه زندانیان استان یزد از بدو تشکیل تا کنون عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند، اعلام کرد: این شعب شوراهای حل اختلاف ویژه زندانیاناستان در تیرماه سال‌جاری نیز توانسته‌اند موجبات آزادی 86 نفر مددجو را از زندان فراهم کنند.

رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد، یادآور شد: موفقیت‌های بدست آمده ماحصل پویش‌های کشوری و ارزشمندی مانند «به عشق حسین (ع) می بخشم» و پویش های استانی « هرهیئت آزادی یک زندانی، نخل آزادی، نذر ماندگار» است که توسط دادگستری و با همکاری شوراهای حل اختلاف ستاد صبر و دیه و اداره کل زندانهای استان یزد اجرا شده است.

بیشتربخوانید:

۵۳ واحد تولیدی با همت دستگاه قضایی یزد در سال‌جاری احیا شدند

انتهای پیام/


برچسب ها: آزادی شورا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *